  • 1. Data: 2004-05-19 13:33:08
    Temat: prawo energetyczne
    Od: "lucky" <p...@N...com>

    Witam,

    mam taki problem: Zona kupila dzialke na wsi (w 97), budowlana (do II wojny
    stal na niej dom) usytuowana w samym centrum wsi. Ostatnio pojawila sie
    koniecznosc budowy domu na tej dzialce, ale okazalo sie, ze w jedynym
    mozliwym miejscu biegnie kabel energetyczny do jednego zabudowania.
    Wystosowalismy kilka pism z prosba o zmiane polozenia kabla jednoczesnie
    umozliwiajac wkopanie go na naszej dzialce w innym miejscu ale dostalismy
    odpowiedz odmowna. Jedynym oferowanym rozwiazaniem jest przeniesienie go na
    nasz koszt (wg energetyki). Kabel zostal polozony w 1962 roku i zostalo to
    zrobione (cytat z listu z energetyki) "zgodnie z owczesnie obowiazujacym
    prawem" co oznacza ze energetyka nie musi go zdjac.

    I teraz pytanie : czy mozna cos z tym zrobic ? Zamierzamy podac sprawe do
    sadu ale nie wiem czy nie jestesmy z gory skazani na porazke ...
    Dodam, ze w ksiazce wieczystej nie ma zadnych wpisow o jakimkolwiek kablu,
    dodatkowo Energetyka nie potrafi przedstawic zadnej pisemnej zgody od
    poprzednich wlascicieli na polozenie owego kabla

    Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie

    pozdrawiam
    Piotr