    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <60801802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5q35t$1mbb$1@gioia.aioe.org>
    <608094a3$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60827317$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60853af8$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <6085835c$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085ac06$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085b916$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085c36b$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: e-recepty i PESEL
    Date: Sun, 25 Apr 2021 23:22:13 +0200

    dyskusyjnych:6085c36b$0$522$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 25.04.2021 o 20:46, J.F. pisze:

    >Ale ilu Robertów TOMASIK? U mnie w mieście jest nas dwóch :-) Aptek

    O imie go nie pytala :-)
    A z imieniem to dwa razy wiecej wpisywania :-)

    >kilkadziesiąt. Natomiast nie zgadzam się, że PESEL równie łatwo
    >wprowadzić. Rzucisz okiem na receptę (papierową) i zapamiętasz imię i
    >nazwisko, które wklepiesz. Wyświetla się jeden PESEL, to rzucisz
    >okiem,
    >czy ten. Jak dwa, to też szybko wybierzesz. Wpisując PESEL musisz
    >kilka
    >razy przerzucać wzrok.

    Jak masz papierowa recepte, to skanujesz i nic nie przepisujesz.

    Ale recepty ostatnio czesto nie mam - a pesel dyktuje.

    >Apteka dane przechowywać musi przez 5~6 lat i nie widzę powodu, by
    >piętrzyć problem, że się to podpowiada. Bo musi mieć dane do
    >rozliczeń z
    >NFZ. Refundacja jest na pacjenta.

    No nie wiem. Do tej refundacji numer recepty najlepszy.
    Ewentualnie pesel. A nazwisko i imie niepotrzebne ... zreszta jak
    piszesz - jest was dwoch.

    >Sądzę, że to działa w opisany przeze
    >mnie sposób, bo raz na czas jest afera, że lekarz wypisał receptę na
    >pacjenta po jego śmierci. Pierwsze co jedzie się wówczas do apteki i
    >patrzy na samą receptę, bo czasem właśnie się zdarzało, że jest
    >właściwe
    >imię i nazwisko, ale błędny PESEL. Farmaceutyk zatwierdził podobny
    >PESEL
    >nie zauważywszy, że jakieś cyferki się różnią.

    Ale to dawniej, czy teraz?
    Bo teraz to przeciez bledny pesel/pacjent nie przejdzie, chyba ze
    przypadkiem obaj maja e-recepte z tym samym kodem.

    >Przy papierowych receptach zdarzało się, że lekarz pomylił cyferki w
    >PESEL. KAMSOFT sprawdza cyfrę kontrolną i błędnego PESEL nie
    >przyjmował.
    >Czasem z receptą była osoba, która nei znała PESEL pacjenta. To
    >farmaceuci chcąc sprzedać leki kolejno próbowali ostatnią cyferkę. W
    >końcu jakaś wchodziła.

    Ale na recepcie pesel byl, tylko bledny ?

    >System nie weryfikuje tego ON LINE, ani nie przesyła w ogóle imienia
    >nazwiska. Dopiero później wyskakiwały takie różne historie, że
    >powiedzmy
    >pacjent zmarł, albo nie jest ubezpieczony. Jak pacjenci dostali
    >dostęp
    >do swoich kont, to raz na czas rozpętywała się burza, bo na koncie
    >pojawiał się lek, którego nie kupowali. Znowu pierwsze trzeba
    >zweryfikować, co ma na recepcie apteka, bo bywa, że zupełnie co
    >innego,
    >niż w systemie NFZ.

    No to chyba tym bardziej lepiej nie wybierac pacjentow po nazwisku.

    J.

    --
    Robert Tomasik