    From: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dziobas pyta bo jest glupi i nie chce bladzic...
    Date: Thu, 16 Jan 2003 22:55:44 +0100

    dziobas napisa_(a):

    > Dobrze mysle? Moge uznac dziecko jak sie matka zglosi do USC, jezeli sie
    > nie zglosi to co moge zrobic, czekac az matka zarzada sadowego uznania
    > ojcostwa?

    Tak...

    > A jak sie nie zglosi i i bedzie sadowego uznania ojcostwa?

    Jeśli Ci zależy: występujesz do sądu o ustalenie ojcostwa z równoczesnym
    wnioskiem o zadanie przez sąd pytania prawnego o zgodność art.84 krio z
    konstytucją. Sądowi pewnie nie będzie się chciało, ale można spróbować.
    Inaczej pozew zostanie odrzucony, wtedy powinieneś do końca skarżyć
    rozstrzygnięcie, za każdym razem z analogicznym wnioskiem. Jeśli żaden
    sąd pytania nie zada i odrzucenie będzie ostateczne możesz złożyć skargę
    konstytucyjną.

    Sandro, może masz coś do powiedzenia na temat konstytucyjności tych
    przepisów?

    KG