    From: "michal" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzielo, zlecenie, wlasna dzialalnosc
    Date: Wed, 6 Dec 2006 09:54:50 +0100

    > Po pierwsze. Nie jest to pensja tylko zapłata za wykonanie usługi lub
    > dzieła. Nie jesteś pracownikiem.
    > Netto znaczy tyle obiecali ci na rękę?

    Tak, tyle bede mial na reke.

    > To znaczy, że przy umowie bez zusu firma dołoży do tych 2000 mniej, przy
    > umowie z zusem dołozy więcej bo musi jeszcze zus zapłacić.
    > Gdyby to była kwota brutto to wówczas na rękę z zusem dostałbyć mniej, bo
    > do tej kwoty trzeba zapłacić zus.
    > Tak to firma sama musi policzyć ile ma być brutto aby faktrycznie na rękę
    > zostało 2000 zł.
    >
    > Tak przy okazji to od razu czuję, że ktoś cię tu będzie w jajo robił, bo
    > zapewne będziesz chodził regularnie do pracy ale umowy o pracę miał nie
    > będziesz..

    W tej firmie nikt nie pracuje na umowe o prace, wiekszosc ma wlasna
    dzialalnosc.

    > Po pierwsze nie odkłada ci się nic na emeryturę, nie jesteś pracownikiem,
    > nie przysługuje ci zwolnienie chorobowe, nie masz urlopu.

    Mam 23lata, to moja pierwsza praca, jeszcze teraz nie jest moim wymogiem aby
    miec umowe o prace, wazne zeby sie zalapac gdzies za niezla kase, nabrac
    doswiadcznia, za jakis czas bede myslal co dalej.

    > Tak to jest umowa firma-firma. Tamata firma wypłaca ci umówioną kwotę do
    > ręki, i nic ją więcej nie obchodzi.
    > Masz się wywiązać z umowy i tyle.
    > ZUS i inne opłcasz sobie sam.

    > Jak to mają być godziwe pieniądze to średnio dwa razy więcej.

    Uaa, to narazie chyba nie krzykne im 4000netto:(

    > Firma za 4000 zł, lub umowa o pracę z takim brutto aby na rękę wyszło 2000
    > zł, czyli mniej więcej 3000 zł brutto.

    No to narazie sie pewnie zaspokoje 2000netto przy umowie zlecenie, za jakis
    czas bedziemy myslec dalej.

    Dzieki z gory.
    Pozdro