    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzieło dla niepełnoletniego?
    Date: Fri, 27 Mar 2015 09:53:43 -0500

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Pracodawca jest obowiązany zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki
    > pracy,
    >

    > Raz, że dość ogólnie, a dwa że nie ma o nieletnich nic.

    ominales dwie najwazneisze rzeczy,
    par 207 tam wymieniony i ze dotyczy to rowniez niepracownikow.

    > A z czego to wynika?

    z BHP.
    Generalnie trzymal bym sie zasaday, ze BHP dotyczy wszystkich a nie
    tylko pracownikow.

    co co najmniej dwa rozporzadzenia

    w 204 KP jest odwolnaie do rozporzadzenia o pracach wzbronionych
    a ta znajdziesz cos na temat prac powzej 3 metrow.
    zressta ograniczen tam jest od cholery, lacznie z temepraturą i
    oświetleniem.

    drugie rozporzadzneie w sprawie ogolnych przepisow bezpieczenstwa i
    hiegieny pracy
    tam ejst ograniczenie do 1 m no i jak mowisz jeszcze o wierceniu to
    trzebaby poparzec na normu halasu.

    > No kanały są wyżej niż 1,5 metra :) Stąd mowa o drabinie.

    nie kanaly, tylko jak wysoko musi sie wspiac, zeby do nich dosiegnac.
    chodzi o wchodzenie powyzej 1 (cyz tez 1.5) metra.
    musialby poszukac aktualnego rozporzadzenia cvzy jest tam 1 czy 1.5 metra.
    Jak chlop ma 1.8 plus metr w w gore, to mnije wiecej na wysokosci 2.5
    metra spkojnie siegnie

    no i jeszcze ograniczenie co do pracy w niewygodnych pozycjach.

    generalnie lepiej zrobic samemu :)