  • 1. Data: 2006-10-05 18:51:48
    Temat: dziedziczenie spadku-długi
    Od: twiza <...@...pl>

    Babcia wzieła kredyt, po czym zmarła. Kredyt nie był ubezpieczony.
    Córka zrzekła się spadku i jedna z wnuczek, druga _nie zrzekła się ani
    nie przyjeła spadku_. Co więc w takim przypadku zrobić? Czy druga
    wnuczka będzie obciążona spłatą kredytu swojej babci?

    Matka trojki dzieci
    Twiza

  • 2. Data: 2006-10-05 23:28:39
    Temat: Re: dziedziczenie spadku-długi
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "twiza" <...@...pl> wrote in message news:eg3k8v$l43$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Babcia wzieła kredyt, po czym zmarła. Kredyt nie był ubezpieczony.
    > Córka zrzekła się spadku i jedna z wnuczek, druga _nie zrzekła się ani nie
    > przyjeła spadku_.

    Tak sie nie da.
    Niezrzeczenie się spadku oznacza przyjęcie spadku wprost. Czyli spłaci
    kredyt z własnej kieszeni w całości.

    > Co więc w takim przypadku zrobić? Czy druga wnuczka będzie obciążona
    > spłatą kredytu swojej babci?

    Ma 6 miesięcy na odrzucenie spadku. Jeśli termin minął to już po rybkach.
    Musiałbym pogrzebać czy są wyjątki,ale nie wydaje mi się.

  • 3. Data: 2006-10-06 06:24:13
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek napisał(a):
    > Niezrzeczenie się spadku oznacza przyjęcie spadku wprost. Czyli spłaci
    > kredyt z własnej kieszeni w całości.

    albo z dobrodziejstwem inwentarza jeśli wnuczka nie ma pełnej zdolności
    do czynności prawnych (np. jest małoletnia)

    KG

  • 4. Data: 2006-10-07 02:21:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "kam" <x#k...@w...pl#x> wrote in message

    > albo z dobrodziejstwem inwentarza jeśli wnuczka nie ma pełnej zdolności do
    > czynności prawnych (np. jest małoletnia)

    albo ktoś inny również przyjął z dobrodziejstwem inwentarza.
    Wowczas z automatu dostaje się też z dobrodziejstwem, czyli zapłacić podatek
    od spadku i wyjść na zero (minus podatek oczywiście). :)

  • 5. Data: 2006-10-07 06:50:57
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):
> [...]
    > Wowczas z automatu dostaje się też z dobrodziejstwem, czyli zapłacić podatek
    > od spadku i wyjść na zero (minus podatek oczywiście). :)

    A który konkretnie przepis to reguluje?

    L.

  • 6. Data: 2006-10-07 07:17:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> wrote in message

    > A który konkretnie przepis to reguluje?

    Co reguluje?
    przyjęcie z dobrodziejstwem inwentarza czy podatek. To pierwsze kodeks
    cywilny to drugie ustawa o podatku od spadków i darowizn. Jeśli chodzi o
    podatek to jak pamiętam odlicza się długi. od podstawy opodatkowania :)
    Pytanie tylko jak długo jeszcze i kto to wykreśli z ustawy.

  • 7. Data: 2006-10-07 07:21:55
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):
> [...]
    > podatek to jak pamiętam odlicza się długi. od podstawy opodatkowania :)
    > Pytanie tylko jak długo jeszcze i kto to wykreśli z ustawy.

    Który przepis określa, że jeśli jeden ze spadkobierców przyjmie
    spadek z dobrodziejstwem inwentarza, to pozostali przyjmują go również w
    ten sposób.

    L.

  • 8. Data: 2006-10-07 07:28:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > witek napisał(a):

    > Który przepis określa, że jeśli jeden ze spadkobierców przyjmie spadek z
    > dobrodziejstwem inwentarza, to pozostali przyjmują go również w ten
    > sposób.

    Art 1016

    Jeżeli jeden ze spadkobierców przyjął spadek z dobrodziejstwem inwentarza,
    uważa się, że także spadkobiercy, którzy nie złozyli w terminie żadnego
    oświadczenia, przyjęli spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

  • 9. Data: 2006-10-07 19:42:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Oct 2006, witek wrote:

    > albo ktoś inny również przyjął z dobrodziejstwem inwentarza.
    > Wowczas z automatu dostaje się też z dobrodziejstwem, czyli zapłacić podatek
    > od spadku i wyjść na zero (minus podatek oczywiście). :)

    Moment.
    Albo z tego spadku coś zostanie i wtedy jest podatek, albo nic nie
    zostanie ("wychodzi się na zero") i podatek wynosi zero.
    Taką algebrę jak zapisałeś stosuje się, owszem, ale przy sprzedaży
    nieruchomości (<5 lat) czy odsetkach bankowych, ale nie przy
    spadku!

    pzdr, Gotfryd