  • 1. Data: 2004-03-04 11:59:14
    Temat: działka rolna z warunkami zabudowy
    Od: "mk" <n...@p...onet.pl>

    Działka rolna o powierzchni 1480m2 z wydanymi warunkami zabudowy
    zezwalającymi na postawienie jednorodzinnych budynków mieszkalnych. Czy
    takie nabycie podlega ustawie o kształtowaniu ustroju rolnego, w
    szczególności wymogowi kwalifikacji rolniczych?

    --
    Marcin
    -------------------------------------

  • 2. Data: 2004-03-04 12:32:50
    Temat: Re: działka rolna z warunkami zabudowy
    Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>

    "mk" <n...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > takie nabycie podlega ustawie o kształtowaniu ustroju rolnego, w
    > szczególności wymogowi kwalifikacji rolniczych?

    Nawet budowa domu na działce rolnej nie zmienia jej przeznaczenia, w dalszym
    ciągu będzie rolna. Tak więc pewnie podpadasz pod ustawę, a na pewno trzeba
    wystapić o zgodę agencji, która ma prawo pierwokupu ziemi rolnej.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-03-04 12:32:50
    Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>

  • 4. Data: 2004-03-04 12:41:32
    Od: "mk" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    trzeba
    > wystapić o zgodę agencji, która ma prawo pierwokupu ziemi rolnej.

    Z agencją wiem. Nie wiem tylko czy jak zawrę umowę to będzie ona prawnie
    skuteczna.
    Notariusz twierdzi, że tak bo to nie jest 'gospodarstwo tylko działeczka', w
    ustawie jest
    mowa o 'nieruchomości rolnej' i jak dla mnie 'działeczka' jest
    nieruchomością rolną i sam już nie wiem.
    --
    Marcin
    -------------------------------------

  • 6. Data: 2004-03-04 13:44:52
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam.
    No niestety podpada to pod agencje Rolna - tzreba wystapic o zgode , jestem
    na etapie finalizacji zakupu takiej działki, czekalem miesiąc na zgode no i
    teraz moge podpisac umowę oststeczną

    pozdr
    Krzysztof Bajorek

  • 7. Data: 2004-03-04 14:00:31
    Od: "mk" <n...@p...onet.pl>

    > No niestety podpada to pod agencje Rolna - tzreba wystapic o zgode ,
    jestem
    > na etapie finalizacji zakupu takiej działki, czekalem miesiąc na zgode no
    > teraz moge podpisac umowę oststeczną

    Przeanalizowałem ustawę i fakt: bycie rolnikiem jest potrzebne do wyłączenia
    Agencji z prawa pierwokupu.
    Najlepiej samemu czytać niż zawierzać komuś kto czyta tylko nagłówki z
    gazet.
    Ja też taką właśnie kupuję, może będziemy sąsiadami? ;-)
    --
    Marcin
    -------------------------------------

  • 8. Data: 2004-03-05 10:00:49
    Od: "Pinio" <s...@t...pl>

> [...]
    > gazet.
    > Ja też taką właśnie kupuję, może będziemy sąsiadami? ;-)

    A będziecie mogli postawić dom na tak małej powieżchni???
    Kiedy ja występowałem o pozwolenie wymagane było
    min 1ha przeliczeniowy do uzyskania pozwolenai na budowę.

    pozdr,
    Pinio

  • 9. Data: 2004-03-05 10:00:49
    Od: "Pinio" <s...@t...pl>

  • 10. Data: 2004-03-05 13:41:16
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Pinio wrote:

> [...]
    > Kiedy ja występowałem o pozwolenie wymagane było
    > min 1ha przeliczeniowy do uzyskania pozwolenai na budowę.

    To zalezy od miejscowego planu zagospodarowania.

    Unas na wsi sa tereny, gdzie wystarczy 7 arow by wystawic dom,
    Sa takie na ktorych trzeba 25 arow.. a sa takie na kroeych trzeba miec
    GOSPODARSTWO rolne by wystapic o "zabudowe siedliskowa"
    czy jak to sie tam nazywa, bonormalne to nawet 10 ha nie wystarczy..

    Boguslaw