  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: działalność gospodarcza w wynajmowanym mieszkaniu
    Date: 17 Sep 2008 16:36:10 +0200

    On 2008-09-17, Krzysztof Gawryś <k...@y...com> wrote:

    [...]

    > Mieszkam w tym mieszkaniu, wynajmuję je, mam dwa pokoje, jeden z pokoi
    > (15m^2) chcę przeznaczyć na DG,
    > aby niemusieć wynajmować osobnego biura jak to czynię do tej pory.
    > Dodam że, moja praca polega głównie na pracy zdalnej, i na wizytach u
    > klientów, nigdy na odwrót,
    > nie przyjmuję petentów w dotychczasowym biurze.

    Rzecz nie jest trywialna, bo dotyczy kwestii podatkowych. Wynajem na
    potrzeby mieszkaniowe jest zwolniony z VAT, na potrzeby DG - już nie.
    Spróbuj dopytać na pl.soc.prawo.podatki.

    Generalnie to właściciel musi wiedzieć, bo to on ewentualnie musiałby
    Ci zacząć naliczać VAT, czy też płacić inną stawkę podatku od tego
    przeznaczonego na DG pomieszczenia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl