  • 1. Data: 2003-04-29 18:57:38
    Temat: dzialalnosc gospodarcza i zus
    Od: "Herod" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    prowadze dzialalnosc gospodarcza ( jako osoba fizyczna).
    chodzi o skladki zus.

    1. od kiedy zaczynam placic skladki na zus : czy od daty wystawienia
    pierwszej faktury czy tez od daty, ktora zadeklarowalem w podaniu do urzedu
    miasta ?
    2. jezeli zawieszam dzialalnosc to czy oplacam skladke na ubezpieczenie
    zdrowotne czy tez nie ? na stronach ZUS jest stwierdzenie "lub/i"
    "Osoba prowadzaca pozarolnicza dzialalnosc lub osoba z nia wspólpracujaca, w
    stosunku do której wygasl tytul do ubezpieczen spolecznych i/lub
    ubezpieczenia zdrowotnego, podlega wyrejestrowaniu z tych ubezpieczen na
    druku ZUS ZWUA"
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/p4-08.htm

    dzieki
    pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-04-29 19:22:19
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza i zus
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > 1. od kiedy zaczynam placic skladki na zus : czy od daty wystawienia
    > pierwszej faktury czy tez od daty, ktora zadeklarowalem w podaniu do

    art. 13 ustawy o systemie ub. spolecznych
    pkt 4) osoby prowadzące działalność pozarolniczą -
    od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności do dnia zaprzestania
    wykonywania tej działalności,

> [...]
    > stosunku do której wygasl tytul do ubezpieczen spolecznych i/lub
    > ubezpieczenia zdrowotnego, podlega wyrejestrowaniu z tych ubezpieczen na

    LUB/I to takie angielskie AND/OR, u nas wystarcza LUB, ale niektorzy nie
    widza roznicy miedzy ALBO a LUB wiec ZUS pisze jak dla idiotow.

    LUB to alternatywa w ktora daje prawde gdy oba czlony sa prawdziwe
    albo tylko jeden (w przeciwienstwie do ALBO), wiec:

    Jezeli tytul do ubezpieczenia zdrowotnego jest taki sam to tez nie placisz
    tego ub. Generalnie przytoczone wyzej przez ciebie zdanie nie rozwiazuje
    tego problemu, bo nie wiadomo jaki jest tytul do un. zdrowotnego. Nie mam
    ustawy o NFZ wiec nie wiem, ale prawdopobonie nie placisz. Wiecej
    na ten temat na pl.soc.prawo.podatki.

    Konrad

  • 3. Data: 2003-04-29 20:41:17
    Od: "RS" <s...@p...onet.pl>

    > LUB/I to takie angielskie AND/OR, u nas wystarcza LUB, ale niektorzy nie
    > widza roznicy miedzy ALBO a LUB wiec ZUS pisze jak dla idiotow.

    TAK NA MARGINESIE ....
    piszesz doprawdy prawdę a i prawo masz skończone (przynajmniej logikę) ale
    takimi sformułowaniami jak "dla idiotów" zwyczajnie obrażasz kupę ludzi.

    ..:: RS ::..
    -------------------

  • 4. Data: 2003-04-29 21:20:48
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > TAK NA MARGINESIE ....
    > piszesz doprawdy prawdę a i prawo masz skończone (przynajmniej logikę) ale
    > takimi sformułowaniami jak "dla idiotów" zwyczajnie obrażasz kupę ludzi.

    Ok, rzeczywiscie moze zbyt mocne sformulowanie.

    Nie uwazasz jednak, ze ZUS traktuje swoich "klientow" jak id... piszac
    im "LUB/I" ? Czy ZUS zaklada, ze wszyscy sa glupi i nie znaja roznicy
    pomiedzy ALBO a LUB ? Zakladajac tak traktuje ich wlasnie jak idiotow.
    Ja tylko stwierdzam fakt. Nie napisalem, ze ja traktuje tych ktorzy nie
    znaja
    roznicy jak idiotow lecz ZUS ich tak traktuje na swojej stronie.

    Ok ... Papatki

    Konrad

  • 5. Data: 2003-04-30 20:04:33
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Konrad vel Legislator wrote:
    > Nie uwazasz jednak, ze ZUS traktuje swoich "klientow" jak id... piszac
    > im "LUB/I" ? Czy ZUS zaklada, ze wszyscy sa glupi i nie znaja roznicy
    > pomiedzy ALBO a LUB ? Zakladajac tak traktuje ich wlasnie jak idiotow.

    Jeszcze gdyby ustawodawca to odróżniał, to rzeczywiście nie było by
    podstaw żeby tak pisać ;)

    KG