    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dziaĹ?ka, a droga dojazdowa problem
    Date: Fri, 1 Jan 2010 20:36:34 +0100

    news:hhlavm$6ec$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Nie podejrzewam twoich sprzedawcow o jakis makiawelizm, wiec
    > raczej jest to niedopatrzenie albo zapomnienie. Wystap do nich
    > bezposrednio, albo przez pelnomocnika o dodatkowa sprzedaz
    > udzialu w tej drodze. Z uwagi na charakter tej dzialki-drogi,
    > potencjalnie kiedys przekazywanej nieodplatnie gminie, wartosc
    > sprzedazy powinna byc niewielka. Jezeli natomiast pojda w zaparte,
    > to bedzie oznaczalo, ze swiadomie wpuscili cie w kanal i wtedy
    > idz na udry droga sadowa. Na poczatek jednak zakladalbym z ich
    > strony dobra wole.
    > --
> [...]

    Problemem nie jest tu zła wola sprzedawców, ale zupełna ich nie
    osiagalność, jak napisałem, wyjechali pare lat temu, blizej nie wiadomo,
    gdzie do Belgii, a pełnomocnk też nie ma już z nimi kontaktu.
    Pełnomocnictwo jest tylko do sprzedaży działki, nie drogi, jest co prawda na
    nim taki dopisek "oraz dokonywania innych
    czynności niezbednych do realizacji tego pełnomocnictwa" ale właśnie nie
    wiem czy to wystarczy do przeniesienia prawa do tej drogi , bo ta droga ma
    odzielną ksiegę i tu cały problem.

    A na dokładke, nie wiem czy tak moze być, ale wyobrazam sobie jak wystąpie
    do sądu, to sąd każe np podać mi adres tych byłych właścicieli i do tego
    czasu zawiesi postepowanie, a wtedy być może nigdy nie dostane pozwolenia
    na budowe.

    Nadal nie wiem jak rozwiązać ten problem.

    Pzdr
    Marek