    From: tierrra <n...@t...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dywagacje teoretyczne - jak komus sie nudzi ;)
    Date: Mon, 06 Dec 2004 16:45:41 GMT

    Catbert wrote:
> [...]

    mozna prosic o konkrety (ale nie artykul z G... Wyborczej).

    :-O

> [...]
    > wygraną kłóci się z przeznaczeniem prawa jako takiego, więc nie może
    > korzystac z jego ochrony.
    >
    > Jeżeli lubisz zagadki, to mam następującą:
    > potencjalny klient odwiedził salon samochodowy i otrzymał w nim 25%
    > upustu na konkretny model samochodu, od ceny cennikowej, uznawanej za
    > wrtość rynkową, ale go nie kupił.
    > W nocy ukradł samochód, co zostało dowiedzione.
    > Pytanie: jaka jest wartość ukradzionego samochodu: z upustem czy bez?
    > Przy rozwiązaniu należy pominąć, czy upust jest możliwy do uzyskania i
    > przyjąć założenie, że nie wszyscy go dostają, jedynie w drodze wyjątku.

    Jakies tydzien-dwa temu byl ciekawy artykul w The Wall Street Journal nt
    tego jak w USA wylicza sie wartosc narkotykow dla potrzeb prawa
    karnego. Wlosy staja.

    A co do ciekawego przykladu, to jest on jak najbardziej wazny. Czesto
    czyta sie ze ofiara zglosila np. kradziez desek wartosci 1300 PLN. Tylko
    ze jest to wartosc dla ofiary. W tym miejscu i czasie nikt nie kupilby
    desek za te kwote. Zreszta co bedzie jezeli ofiara naciaga straty na
    swoja korzysc?