    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: durne deklaracje w umowie OC poj mech.
    Date: Tue, 10 Mar 2009 16:19:28 +0100

    W wiadomości
    news:b6942d1d-2012-437c-92c7-087ca3212ed0@g38g2000yq
    d.googlegroups.com
    przypadek <p...@g...pl> pisze:

    > Na Link4 pytają (i podobno jest to też w umowie) m. in. o takie
    > kwestie:
    > - Ile zamierza Pan rocznie jeździć ? (oczywiście składkę liczą większą
    > za więcej km)
    > - Czy samochodem (oprócz właściciela) będzie jeździł młody kierowca
    > (tu definicja tegoż)? (oczywiście zwyżka)
    > Na ile takie zapisy w umowie OC są wiążące? Czy tego typu deklaracje w
    > przypadku przekroczenia podanego zamierzonego przebiegu albo zmiany
    > zamiarów co do młodego kierowcy mogą skutkować jakimiś sensownymi
> [...]
    IMO nie są w żadnym stopniu wiążące i nie widzę takiego kuriozum w swojej
    umowie.
    A może miałbym prosić ubezpieczyciela o pozwolenie na użyczenie samochodu
    młodemu kierowcy i ew. dopłacić?
    Śmiech na sali (może i sądowej).

    Za kilka dni upływa mi termin starej, więc ostatnio obdzwoniłem trochę
    ubezpieczycieli w poszukiwaniu tańszego OC niż mam.
    Link4 to chyba najgorszy badziew na jaki natrafiłem. Dokonując "kalkulacji"
    zapytali mnie o... imię i nazwisko(sic!). Jakoś nie umieli odpowiedzieć, czy
    jak mi Jan Kowalski to będzie drożej niż jeśli mi Józef Malinowski, czy
    odwrotnie. W CU Direct pani była miła, wyliczyła mi składkę wyższą o ~30%(!)
    niż połacę obecnie po czym bezczelnie zapytała jak mi się ta oferta podoba.
    Rzadko zdarza mi się zapomnieć języka w gębie na kilka sekund...
    Nigdzie nie znalazłem taniej niż tam, gdzie ubezpieczam swoje pojazdy od lat
    i ich klientem, oczywiście, pozostałem.
    Żadnych głupich pytań, wzięli starą polisę żeby mnie pytaniami nie męczyć
    sporządzili nową, 15 min. i po wszystkim.
    A ponieważ w tym roku kończyło mi się ubezpieczenie chałupy to jeszcze
    zaoferowali mi zniżkę jeśli u nich ją ubezpieczę i w sumie zapłaciłem ~60 zł
    taniej za OC niż w zeszłym roku.

    --
    Jotte