  • Data: 2004-01-31 18:32:29
    Temat: Re: drukowanie banknotow z wlasnym wizerunkiem
    Od: "bd" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak widać z tego przepisu przesłanką do zastosowania kary pozbawienia
    > wolności jest między innymi podrabianie albo przerabianie polskiego albo
    > obcego pieniądza.

    przerabianie to modyfikowanie, zmienianie z uzyciem oryginalnego pieniadza.
    czyli np. gdyby dodawal kolejne "0" w banknocie 20-zlotowym w celu uzyskania
    banknotu o nominale 200pln i oszukania kogos, kto nie zna naszej waluty.

    jesli wydrukujesz zaproszenia, ktore beda posiadaly wiele cech graficznych
    naszych banknotow lecz jasno z nich bedzie wynikalo, ze sa to zaproszenia
    a nie bilety nbp to nie ma przeslanek, aby uznac Ciebie za falszerza. bez obaw.
    jak sam zauwazyles, sa notesy imitujace banknoty a ja spotkalem sie takze z
    "pianiazkami" do zabawy dla dzieci, ktore wygladaja jak prawdziwe. jest na nich
    jednak jasno i wyraznie zaznaczone, ze to tylko zabawki.

    > Raczej forma tradycyjna była by stosowniejsza.

    a niby dlaczego bylaby stosowniejsza? jesli ma chlopak fantazje to moze
    pozwol, ze on sam bedzie decydowal, co jest stosowne w przypadku jego
    imprezy a co nie :P

    pozdrawiam
    marcin