  • Data: 2004-01-31 15:11:14
    Temat: Re: drukowanie banknotow z wlasnym wizerunkiem
    Od: "INFOBROK biuro" <b...@i...k1.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam i pozdrawiam!
    Zgodnie z Art. 310. § 1. Kto podrabia albo przerabia polski albo obcy
    pieniądz, inny środek płatniczy albo dokument uprawniający do otrzymania
    sumy pieniężnej albo zawierający obowiązek wypłaty kapitału, odsetek,
    udziału w zyskach albo stwierdzenie uczestnictwa w spółce lub z pieniędzy,
    innego środka płatniczego albo z takiego dokumentu usuwa oznakę umorzenia,

    podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 5 albo karze
    25 lat pozbawienia wolności.
    Jak widać z tego przepisu przesłanką do zastosowania kary pozbawienia
    wolności jest między innymi podrabianie albo przerabianie polskiego albo
    obcego pieniądza.
    Dotyczy to takich okoliczności gdy podrobienie albo przerobienie ma na celu
    wprowadzenie pieniądza do obiegu i czerpanie z tego tytułu korzyści.
    Nie sądzę aby rozdanie kilku banknotów ze swoją podobizną zostało uznane za
    przesłanki przestępstwa jednak jak już ktoś napisał radził bym uważać z tego
    rodzaju zaproszeniami. Raczej forma tradycyjna była by stosowniejsza.
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w dniu urodzin.
    Ryszard Klóska
    Użytkownik "Pytajnick" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bvfmo5$2ff$1@news.onet.pl...