  • 1. Data: 2003-03-14 10:40:46
    Temat: druk RMUA jaka podstawa prawna?
    Od: "arconuss" <a...@w...pl>

    Firma w której pracowałem została przejęta przez inną firmę. Dotychczas
    otrzymywałem druki RMUA, które miały nazwę ZUS RMUA, były sygnowane podpisem
    i pieczątką pracodawcy. Teraz otrzymuję dokument (też format A4), który
    nazywa się pasek płacowy: nie ma żadnej pieczątki a podpis jest skanowany
    komputerowo.
    (zawiera on wszystkie informacje merytoryczne, które powinny być na RMUA).

    1. Czy ta forma może zastępować RMUA (czy RMUA jest drukiem
    sformalizowanym)?
    2. Czy dokument RMUA (lub go zastępujący) muszą być sygnowane podpisem i
    pieczątką płatnika (jaka jest podstawa prawna)?

    Z góry dziękuję za pomoc!

  • 2. Data: 2003-03-16 01:23:20
    Temat: Re: druk RMUA jaka podstawa prawna?
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "arconuss" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > 2. Czy dokument RMUA (lub go zastępujący) muszą być sygnowane podpisem i
    > pieczątką płatnika (jaka jest podstawa prawna)?

    To co dostajesz to zwykłe wyliczenie ile zarabiasz i co się na to składa

    RMUA - to oficjalne oświadczenie/potwierdzenie pracodawcy dla pracownika, że
    opłaca składki emerytalne, rentowe, zdrowotne i inne od twoich poborów do
    ZUS.
    Ostatnio jest nawet wyposażony w zaświadczenie o opłaceniu zdrowotnego
    które można przedstawić u lekarza.
    Podpisy muszą być.

    Jest obowiązek przekazywania takiego dokumentu pracownikowi co miesiąc
    po przekazaniu tych samych danych do ZUS.

    W momencie gdy go nie dostajesz to z prawdopodobieństwem 99% nie są
    płacone składki do ZUS - lepiej o to zadbać.
    Aby to sprawdzić możesz sam iść do ZUS i dowiedzieć się jakie składki i
    dokumenty trafiły do nich ostatnio na twoje konto.

    Jednak zdarza się dużo firm które przekazują RMUA pracownikom, ale i tak
    nie płaca składek.

    Podstawy prawne (m.in.):
    Ustawa z dnia 13 października 1998 o systemie ubezpieczeń społecznych
    (Dz. U. Nr 137, poz. 887 z późn. zm),
    Ustawa z 6 lutego 1997 r. o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym
    (Dz. U. Nr 28, poz.153 z późn. zm.)
    Ustawa z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z
    ubezpieczenia
    społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz. U. Nr 60, poz. 636 z późn.
    zm.),
    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 4 grudnia 1998 w
    sprawie określenia wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i
    ubezpieczenia
    zdrowotnego, imiennych raportów miesięcznych i imiennych raportów
    miesięcznych korygujących, zgłoszeń płatnika, deklaracji rozliczeniowych i
    deklaracji rozliczeniowych korygujących oraz innych dokumentów (Dz. U. Nr
    149,
    poz. 982),

    Pozdrawiam
    PiotrR
    Płock

  • 3. Data: 2003-03-16 07:36:18
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "PiotrR" <w...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > deklaracji rozliczeniowych korygujących oraz innych dokumentów (Dz. U. Nr

    Jak dobrze sięgam pamięcią, to gdy cały ten zus ruszał, to potem pojawiło
    się jakieś rozporządzenie, które mówiło, że RMUA nie musi być wydawane,
    jeżeli pracownik otrzymuje inny dokument, który zawiera te same informacje
    co rmua. Był to protest dużych zakładów i chodziło tu o miliony
    wydrukowanych kartek.
    Ja pod koniec roku dostaję jedno zestawienie co i w którym miesiącu poszło
    do ZUS.
    Miesięcznych RMUA nie dostaję.

  • 4. Data: 2003-03-16 11:18:33
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "PiotrR" <w...@p...onet.pl> wrote in message

    .
    Dotychczas
    > skanowany
    > RMUA).
    .
    .
    .
> [...]
    > wydrukowanych kartek.
    > Ja pod koniec roku dostaję jedno zestawienie co i w którym miesiącu poszło

    Możliwe, że w ogromnych firmach jest takie ulepszenie, jednak pytający
    pisze,
    że wcześniej dostawał więc chyba i teraz powienien.

    Na twoim miejscu sprawdziłbym czy składki przechodzą - np. na II Filar
    (jesli dotyczy) - bo jeśli nie to ktoś kogoś robi w coś.

    Na razie
    PiotrR
    Płock