  • Data: 2004-04-17 18:55:18
    Temat: Re: drobny wypadek
    Od: "seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:ttAfc.7963$N9.4271@news.chello.at...
    > jak dla mnie, z tego co napisales, to bardziej jej wina niz twoja, chyba
    > ze niezbyt dokladnie to zrobiles, musiales jechac dosc wolno, a ona
    > niezbyt sie rozgladala, na twoim miejscu zrobil bym tylko tyle ile uwazasz
    > za stosowne, jesli by probowali zrobiccos co uwazasz za malo adekwatne do
    > sytuacji, stawial bym opor

    Jej wina? Kierowca odpowiada na zasadzie ryzyka (art. 436 kc). Żeby uwolnic
    się od odpowiedzialnośći musi wykazać, że poszkodowana ponosi całkowitą
    odpowiedzialność za spowodowanie szkody. A z opisu nic takiego nie wynika.
    Ewentualnie można jej przypisać przyczynienie - art. 362 kc, choć w
    niewielkim stopniu..

    seb