  • 1. Data: 2005-03-12 12:31:31
    Temat: drobne
    Od: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>

    Witam

    Czy sprzedawca moze odmowic sprzedazy z powodu "za drobne pieniadze"?

    pozdrawiam
    oen.

  • 2. Data: 2005-03-12 12:44:52
    Temat: Re: drobne
    Od: scream <n...@p...pl>

    oen napisał(a):
    > Czy sprzedawca moze odmowic sprzedazy z powodu "za drobne pieniadze"?

    nie

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-03-12 12:50:52
    Od: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>

    scream wrote:
    > nie

    Istnieje jakas podstawa prawna na ktorej moglbym sie oprzec?

  • 4. Data: 2005-03-12 12:59:13
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał:

    > nie

    A coś w ogóle go zmusza do sprzedawania, zawierania transakcji ? Czy ludzie
    zarabiają pieniądze w sklepach dlatego, że prawo nakazuje im sprzedawać???
    :) Czy na prawdę w kapitalistycznym kraju trzeba zmuszać prawem sprzedawców
    do dokonania transakcji ? :) A czy właściciel sklepu może olać klientów i w
    ogóle nie otwierać sklepu....

    Bronią konsumenta jest zmienić producenta.

  • 5. Data: 2005-03-12 13:17:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > A coś w ogóle go zmusza do sprzedawania, zawierania transakcji ?

    tak, wystawił towar w ofercie publicznej i jeżeli znajdzie się kupiec to
    musi go sprzedać na takich warunkach na jakich go zaproponował.
    Odmowa przyjęcia "prawnego środka płatniczego" tez zdaje się gdzies tam
    podpada.

  • 6. Data: 2005-03-12 13:45:55
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 12/03/2005 13:50, oen wrote :

    > Istnieje jakas podstawa prawna na ktorej moglbym sie oprzec?
    Art. 135 kodeksu wykroczeń,
    Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed
    nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 7. Data: 2005-03-12 14:01:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > A coś w ogóle go zmusza do sprzedawania, zawierania transakcji ?

    obowiązujące w Polsce prawo

  • 8. Data: 2005-03-12 14:05:39
    Od: kede <s...@p...tw>

    oen napisał(a):
    > Witam
    >
    > Czy sprzedawca moze odmowic sprzedazy z powodu "za drobne pieniadze"?

    jedni stwierdzili ze nie i ja sie z tym zgadzam ale co w przypadku np.
    sprzedazy biletow przez kierowce w autobusie?
    Czasem tam wisi karteczka ze nalezy miec odliczona kwote. Zyciowo
    wyglada to tak ze kierowca nie czepia sie drobnych ale jakby ktos
    przyszedl z woreczkiem "zoltkow" to chyba mogl by odmowic sprzedazy?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2005-03-12 14:07:14
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-12 13:59 :

> [...]
    > :) Czy na prawdę w kapitalistycznym kraju trzeba zmuszać prawem sprzedawców

    Tak, ale nie jesteśmy w kraju kapitalistycznym.
    w.

    --
    Wolę mieć legalnego Windowsa
    niż kradzionego Linuksa

  • 10. Data: 2005-03-12 14:54:15
    Od: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:
    (...)

> [...]
    > nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej
    > przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

    a gdyby mi podal, ze "nie bedzie liczyl drobnych poniewaz zajmie to za
    duzo czasu" - czy to przypadkiem nie podpada pod uzasadniona przyczyne
    odmowy?

    Pozdrawiam
    oen.