    From: kuba <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dowolny sąd właściwy?
    Date: Wed, 02 Dec 2009 11:32:01 +0100

    przypadek pisze:

    > No ja zawsze byłem przekonany, że najem jest z jednej strony
    > zobowiazaniem, a z drugiej ograniczonym prawem rzeczowym.

    Ma pewne cechy prawa rzeczowego, no ale wiadomo, że obecnie pogląd, że
    najem jest prawem rzeczowym się nie broni ;)

    > No ale jaka to jest różnica w stosunku do tego co obowiazuje (Twoim
    > zdaniem - tylko) w stosunkach z przedsiębiorcami?

    Nie wiem, czy dobrze rozumiem... Ale jeśli mamy umowy, które tradycyjnie
    występują w obrocie konsumenckim (w znaczeniu jednostronnie
    profesjonalnym), to oczywiste jest, że ich postanowienia nie są
    uzgadniane indywidualnie.
    Natomiast jeśli jest to obrót nieprofesjonalny, gdzie zawarcie umowy
    poprzedzone jest jej spisaniem lub wypełnianiem wykropkowanych miejsc we
    wzorze ściągniętym z internetu, okoliczności wskazują jednak na to, że
    pewne rzeczy były uzgadniane.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl