  • From: "Marek" <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dostep do skrzynki pocztowej
    Date: Fri, 15 Oct 2004 00:30:39 +0200

    Użytkownik "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl> napisał w wiadomości
    news:ckm6jc$cv7$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie pomogę Ci paragrafami, ale skrzynki pocztowe są własnością Poczty.
    > Więc wyjaśnij to z Pocztą.
    >
    > --
    > Piotr

    USTAWA z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe
    (Dz. U. z dnia 24 lipca 2003 r.)
    Art. 37. 1. Właściciel lub współwłaściciele:
    1) nieruchomości, której częścią składową jest budynek,
    2) budynku stanowiącego odrębną nieruchomość
    - są obowiązani umieścić oddawczą skrzynkę pocztową.
    2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, jest realizowany:
    1) w budynkach jednorodzinnych - przez umieszczenie oddawczej skrzynki
    pocztowej przed drzwiami wejściowymi do budynku lub w ogólnie dostępnej
    części nieruchomości;
    2) w budynkach wielorodzinnych, w których wyodrębnione są co najmniej 3
    lokale - przez umieszczenie w ogólnie dostępnej części nieruchomości
    zestawu oddawczych skrzynek pocztowych w liczbie odpowiadającej liczbie
    samodzielnych lokali mieszkalnych oraz lokali o innym przeznaczeniu, jeżeli
    posiadają osobny adres.

    Skąd więc pomysł że skrzynki są własnością Poczty?

    Marek