  • Data: 2003-06-05 19:36:27
    Temat: Re: domeny w NASK'u a prawo o znakach towarowych
    Od: "Cook" <c...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bbnvft$ji6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > art.158
    > "Uprawniony z prawa ochronnego na znak tow. nie może zakazać
    > posługiwania się przez inną osobę nazwą, pod którą prowadzi ona
    > DG, jeżeli nazwa ta nie jest używana w charakterze oznaczenia
    > towarów będących przedmiotem tej działalności i nie zachodzi
    > możliwość wprowadzania odbiorców w błąd..."
    >
    > Nie wiem jak dokładnie wygląda Twoja sytuacja, ale w sumie są
    > to nieco skomplikowane sprawy i zaiste nie wyobrażam sobie aby
    > jakiekolwiek decyzje w tej materii miał podejmować przypadkowy
    > gostek w NASKu.
> [...]

    No właśnie dlatego drąże ten wątek, bo sady znają się na tym jak dziadki na
    komputerach (może się to kiedyś zmieni, daj boże). NASK wykożystuje swoją
    pozycję poprzez stonę "sądu"na stronie http://www.arbitraz.pl/ . Gdy
    rozmawiałem z człowiekiem z BOK'u opisując sytuację, obiecał, że "pan
    mecenas" zadzwoni. To było dwa miesiące temu (nie wspomnę, że się
    dopominałem). Wracając do tematu NASK daje domeny jak leci, zarabiając na
    własnych ewentualnych błędach, a pewna firma wykorzystuje znak towarowy
    cieszący się wielodziesiecioletnim zaufaniem (robiąć pieniądze lub nie, ale
    napewno psując dobre imię naszej firmie, a właściwie organizacji). Żeby było
    jeszcze śmieszniej nie mam mozliwości ustalenia personaliów bo dane WHOIS są
    dla tej domeny zastrzeżone. A NASK może się tym zająć za drobną kwotę 2500
    (pewnie to kwota netto jak znam życie)
    A ile kosztuje wniesienie sprawy do zwykłego sądu? No ja się nie orientuję
    I kolejne pytanie kto przyjmie wniosek skoro nie ma winnego bo NASK nie
    powie, kto jest w posiadaniu?
    Ufff. temat rzeka...