  • Data: 2003-06-05 17:39:43
    Temat: Re: domeny w NASK'u a prawo o znakach towarowych
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W literaturze przedmiotu za konflikty typowe uważa się przypadki kolizji
    > między oznaczeniami zarejestrowanymi w charakterze znaku towarowego i
    > podobnymi do nich domenami w adresach stron WWW (J. Barta, r. Markiewicz,
    > Internet a prawo). Chodzi mianowicie o sytuacje, w których jeden podmiot
    > jest uprawniony z tytułu rejestracji znaku towarowego, a drugi podmiot ma
    > przedmiotowy adres domenowy, składający się z oznaczenia identycznego bądź
    > podobnego.
    (...)

    art.158
    "Uprawniony z prawa ochronnego na znak tow. nie może zakazać
    posługiwania się przez inną osobę nazwą, pod którą prowadzi ona
    DG, jeżeli nazwa ta nie jest używana w charakterze oznaczenia
    towarów będących przedmiotem tej działalności i nie zachodzi
    możliwość wprowadzania odbiorców w błąd..."

    Nie wiem jak dokładnie wygląda Twoja sytuacja, ale w sumie są
    to nieco skomplikowane sprawy i zaiste nie wyobrażam sobie aby
    jakiekolwiek decyzje w tej materii miał podejmować przypadkowy
    gostek w NASKu.
    Jeśli pojawia się jakiś spór, to od tego jest sąd a nie NASK.

    Pix

    Rejestracja znaku towarowego uchodzi za najpewniejszy sposób
    > zagwarantowania jego ochrony prawnej. Na podstawie rejestracji uprawniony
    > otrzymuje wyłączność na używanie znaku towarowego. Treść tego prawa
    została
    > określona w przepisach artykułów 13 i 19 ustawy z dnia 31 stycznia 1985 r.
    > znakach towarowych (DzU 1985, nr 5, poz. 17 z późn. zm.) ("u.z.t.").
    Znakiem