  • 1. Data: 2004-02-01 01:12:08
    Temat: dokumenty - kradziez?
    Od: "tsar" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Na 90% skradziono mi dokumenty (kurtka w pubie wisiala na wieszaku, po
    wyjsiu nie bylo ich juz). Czy musze (powinienem, warto, etc) zglaszac ten
    fakt na policje? Chodzi o dowod, prawko i legitymacje. Z gory dzienks.

  • 2. Data: 2004-02-01 01:38:21
    Temat: Re: dokumenty - kradziez?
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "tsar" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > Na 90% skradziono mi dokumenty (kurtka w pubie wisiala na wieszaku, po
    > wyjsiu nie bylo ich juz). Czy musze (powinienem, warto, etc) zglaszac ten
    > fakt na policje? Chodzi o dowod, prawko i legitymacje. Z gory dzienks.

    Jak niechcesz się zdziwić, że wziąłeś kredyt i go nie spłacasz to jak
    najszybciej zgłoś kradzież na policji.

  • 3. Data: 2004-02-01 02:00:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tsar" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jeśli nie ma szansy na wykrycie sprawcy, to szkoda czasu na zgłaszanie.

  • 4. Data: 2004-02-01 09:24:03
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> napisał w wiadomości

    > "tsar" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > >
    > Jak niechcesz się zdziwić, że wziąłeś kredyt i go nie spłacasz to jak
    > najszybciej zgłoś kradzież na policji.

    oczywiście, i to już.
    bo za circa 2 miesiace możesz się dowiedzieć, że wziąłeś na kredyt na
    lodówkę, telewizor, wieże stereo, odtwarzacz DVD, zestaw komputerowy,
    odkurzacz czy co tam komuś przyjdzie do głowy.

    Ale czy zgłosisz czy nie jest ryzyko, że będzie to wyglądało tak:

    1. ukradli ci dokumenty (dowód i prawko, więc dwa. Tyle ile trzeba w CRH
    Żagiel albo Lukas)
    2. za dwa tygodnie przyjdzie książeczka spłat kredytu (albo i nie)
    3. ty zapewne oodpowiesz im, że zadnego kredytu nie zaciągałeś i zawiadomisz
    policję
    4. dwa miesiące przyjdzie kwitek informujący, że nie spłacasz kredytu
    5. ty powiesz im znowu, że żadnego kredytu nie brałeś, dowód ci ukradli i
    policja jest zawiadomiona
    6. potem co kilka miesięcu będzie przechodził kwitek, że nie spłacasz.
    7. za rok, moze dwa, przyjdzie zawiadomienie, że kredyt przejęła firma
    windykacyjna i żąda zapłaty
    8 potem przyjdzie sądowy nakaz zapłaty, na ktory musisz wnieść sprzeciw, bo
    jak nie to trzeba będzie zapłacić...
    9 Za jakieś 3-4 lata może uda ci się to odkręcić...

  • 5. Data: 2004-02-01 11:14:24
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Jeśli nie ma szansy na wykrycie sprawcy, to szkoda czasu na zgłaszanie.

    hę? i mowi to policjant?dziwne....
    P@wel

  • 6. Data: 2004-02-01 11:21:54
    Od: Dredd<...@...pl>

    Popieram głosy zalecające niezwłoczne zgłoszenie kradzieży na
    policję.
    Bez tego dużo trudniej będzie Ci obronić się przed zarzutami że
    dopuściłeś się np. oszustw, które mogą niedługo się pojawić, bo nowy
    posiadacz Twoich dokumentów może ich użyć w bardzo różny sposób.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-02-01 11:35:54
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Dredd wrote:
    > Popieram głosy zalecające niezwłoczne zgłoszenie kradzieży na
    > policję.

    z tym że utratę dowodu osobistego powinieneś zgłosić też do urzędu gminy

    KG

  • 8. Data: 2004-02-01 12:36:35
    Od: "Bam" <N...@o...pl>

> [...]
    > wyjsiu nie bylo ich juz). Czy musze (powinienem, warto, etc) zglaszac ten
    > fakt na policje? Chodzi o dowod, prawko i legitymacje. Z gory dzienks.

    Nie dość, że zgłoś to zażadaj potwierdzenia zgłoszenia.
    Mój znajomy został okradziony, zgłosił na policję, a policjant nie wpisał
    tego do bazy.
    Złodziej kilka kredytów nabrał na jego dokumenty, a znajomy musiał spłacać
    bo dowodu na zgłoszenie kradzieży nie było....

  • 9. Data: 2004-02-01 13:12:45
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "P@wel" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > hę? i mowi to policjant?dziwne....

    nie chce mu się wypisywać tych wszystkich papiurków...

    F.

  • 10. Data: 2004-02-02 15:14:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > z tym że utratę dowodu osobistego powinieneś zgłosić też do urzędu gminy

    Ja bym nawet rzekł, że tylko i wyłącznie. Zgłoszenie utraty tego dowodu w
    BEL spowoduje, że BEL wprowadzi to do bazy danych i będzie on widoczny tak
    samo, jakby tego zgłoszenia dokonało się osobiście na Policji. W ten
    sposób zaoszczędzi się przynajmniej godziny spędzonej na Komendzie w celu
    złożenia zawiadomienia i kilku papierków, które jakiś policjant będzie
    musiał wypisać, zamiast zrobić coś pożytecznego. Jeśli nie ma racjonalnych
    pomysłów na wykrycie sprawcy, a nawet pewności, że dowód zginął w wyniku
    przestępstwa, to po co komplikować życie?