    From: piotrliwszic <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dobrowolne poddanie sie karze
    Date: Sat, 18 Apr 2009 07:00:33 -0700 (PDT)

    On 18 Kwi, 11:37, " jb" <j...@g...pl> wrote:

    > Nie masz racji.

    O ciekawe. Nie mam racji, że to jest posiedzenie, a nie rozprawa ?
    Nie mam racji, że na tym posiedzeniu nie słucha się świadków, nie
    otwiera przewodu sądowego?
    Czy tak tylko mówisz, żeby mówić ?

    > To, czy oskarzony musi stawi się w sądzie, czy też nie, zależy od tego, co
    > otrzymał &#8211; zawiadomienie o posiedzeniu czy wezwanie. Sąd może bowiem uznac
    > obenośc oskarzonego na posiedzeniu za obowiązkową &#8211; art. 343 par. 5 kpk.

    Teoretycznie tak, ale u mnie w sądzie praktycznie nie spotykane.

    > I po raz kolejny nie masz racji.
    > Sąd może uzyskac zgodę obu stron (a więc oskarzonego i prokuratora) na
    > modyfikację wniosku i wydac wyrok uwzględniający te modyfikacje. Nie wynika to
    > bezpośrednio z przepisów, ale tak przyjmuje całe znane mi orzecznictwo.
    > Stosowne orzeczenia SN możesz se nawet wygooglac.

    Prokuratora ? To coś nowego. Więc według Ciebie prokurator stawia się
    na posiedzeniach w
    trybie art. 335 k.p.k. ? Nie ma takiego obowiązku. I w mojej praktyce
    przychodzą tylko asesorzy i
    to bardzo rzadko.

    Nie wynika to z przepisów, co jest dość oczywiste. U mnie w praktyce
    nie spotykane.
    O wiele częściej jest tak, że nie zależnie od sędziego, że nie
    modyfikuje się wniosku o 335 k.p.k.

    > Jest &#8211; j.w.

    Jest w sensie prawnym ? Bo w moim wydziale karnym takiej praktyki nie
    ma, albo jej nie zauważyłem.

    > To ty nie znasz obowiązującego prawa.

    > Sprawy w trybie 335 kpk do dyzurnego sedziego??????

    tak tu się pomyliłem, a błąd wywodzi się stąd, że źle spojrzałem w
    grafik
    U nas posiedzenia w 335 k.p.k. są raz w miesiącu.

    > Ciekawe też, czy znalazłby się sędzia frajer, który przyjąłby na siebie
    > 2/3-3/4 spraw wpływających do wydziału (bo mniej więcej tyle trafia aktów
    > oskarzenia z wnioskami w trybie at. 335 kpk).

    Jakie 2/3 -3/4 ? O czym Ty mówisz? W jakim Sądzie Rejonowym ?

    W moim to jest góra 20 % aktów oskarżenia.

    > Niestety, ten wywód wykazuje elementarne braki wiedzy na temat instytucji
    > przewidzianej w tym przepisie.

    Za to Twój wywód okazuje elementarne braki w praktyce, a tego nie da
    się nauczyć.