  • 1. Data: 2003-01-31 15:00:41
    Temat: do prokuratury?
    Od: M <m...@w...pl>

    Poradzono mi w inspekcji pracy aby zlozyc do prokuratury dokiesienie
    o przestepstwie razacego naruszania praw pracowniczych - nieplacenie,
    niewydanie swiadectwa mimo prawomocnego wyroku i interwencji w tej
    sprawie PIP. Chetnie zloze, ale nie bardzo znam podstawe prawna...

    --
    Magda

  • 2. Data: 2003-01-31 16:32:57
    Temat: Re: do prokuratury?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Obywatel nie ma obowiązku jej podawania w zawiadomieniu. Ale, skoro pytasz:
    art. 218 kk.

  • 3. Data: 2003-01-31 17:16:49
    Od: M <m...@w...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@w...pl> niebacznie popelnil

    > Obywatel nie ma obowiązku jej podawania w zawiadomieniu. Ale,
    > skoro pytasz: art. 218 kk.

    Bardzo wielkie dzieki!!!
    Wrzucilam to na google i wynalazlam porade w e-prawniku prawie
    dokladnie jak na moja miare. Gdyby ktos mial podobne problemy to
    pasuja tez: 219kk (nieubezpieczenie) i 286 (oszustwo).
    Jeszcze raz wielkie dzieki!

  • 4. Data: 2003-01-31 19:46:16
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Swoją drogą wszystkie przestępstwa, jakie tu wchodzą
    w grę ścigane są z urzędu. Dlatego PIP nie powinna tu
    nic radzić, tylko sama złożyć zawiadomienie o przestępstwie,
    zgodnie z art. 304 kpk.

  • 5. Data: 2003-01-31 20:17:58
    Od: poreba <d...@p...com>

    Marcyś <m...@n...pl> niebacznie popelnil

    > Swoją drogą wszystkie przestępstwa, jakie tu wchodzą
    > w grę ścigane są z urzędu. Dlatego PIP nie powinna tu
    > nic radzić, tylko sama złożyć zawiadomienie o przestępstwie,
    > zgodnie z art. 304 kpk.

    Masz racje, ale nie zrobila tego, tylko mi napisala, zebym to ja to
    zrobila. Napisali mi tez, ze w stosunku do winnych osob zastosowali
    restrykcyjne przepisy; jak zapytalam, jakie, to powiedzieli mi, ze mi
    nie powiedza, wiec zemsta nie byla tak rozkoszna jak powinna ;(

  • 6. Data: 2003-01-31 20:45:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Zastosuj restrykcyjne przepisy wobec PIP. Złóż przy okazji zawiadomienie o
    niedopełnieniu obowiązku przez fukcjionariusza publicznego (231 kk) poprzez
    zaniechanie zgłoszenia przestępstwa, które ujawniono w związku z
    prowadzonymi czynnościami. Wówczas przy okazji dowiesz się, jaki oni
    zastosowali wobec tego pracodawcy.