    From: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do egzaminowanych apl. sądowych
    Date: Mon, 18 Apr 2005 20:16:34 +0200

    Użytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d40q2n$nji$1@inews.gazeta.pl...
    > Pawcio napisał(a):

    > Ma. Ja dostałem sie na aplikacje nie mając w swej rodzinie ani jednego
    > prawnika, o sędziach nie wspominajac. A do egzaminu uczyłem sie dwa
    > tygodnie. Ty tez jak zdasz egzamin to sie dostaniesz. I nie wierz w
    > bzdury, że miejsce kosztuje 30 tysiecy albo, że połowa miejsc jest dla
    > znajomych i dzieci sędziów. Bo wielu ludzi bez "pleców" sie dostało, qw
    > wielu takich co mieli miec "załatwione" sie nie dostało. A sposród tych,
    > kórych mozna podejrzewać o "plecy" dostali się ludzie, którZy naprawde
    > na to zasłuzyli.

    Nie wątpię, nikt nie mówi że wszędzie i zawsze panuje nepotyzm, ale każdy tak
    przypadek
    rzuca cień na wszystko i wszystkich związanych z tą procedurą.

    > Na czym niby polegałoby zablokowanie naborów? na tym, że sa limity
    > przyjec i na aplikacje przyjmuja 10 razy mniej osób niz na studia?

    orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego z 18 lutego 2004 r. stwierdzające
    niekonstytucyjność art. 58 pkt 12 lit. j) oraz art. 40 pkt 4 pr.adw
    I sie usrało jak to czarująco określa jedna moja znajoma.Po tym się pożarli i kiedy
    coś
    teraz uchwalą i kiedy to ruszy, nie wie pewnie nawet wielki bóg wszelakiego piwa

    > Na czym polega sztuczne odbieranie prawa? na tym, że na aplikację
    > dostaja sie najlepsi? Mniej imprezować, więcej zakuwać!

    Wygląda na to że albo masz jakieś wyjątkowo
    ograniczone spojrzenie albo sie boisz powiedziec na głos tego o czym wszyscy mówią
    po cichu.

    > Ma być wolna konkurencja a nie odgórne limity
    >
    > Taaa, słyszy sie takie gadanie co jakis czas. Głównie od tych, którzy za
    > mało umieli, żeby dostać się na aplikacje.

    Nie wiem od kogo co słyszałes.Ja sie nigdzie nie probowałem dostac.

    > Naprawde tak sądzisz? Jak wspominam moich kolegów ze studiów, to
    > niektórym bym nawet flaszki nie powierzył bo by stłukli, nie mówiac już
    > o prowadzeniu swojej sprawy.

    No to ich by pierwszych rynek wygryzł.

    > Masz dowody, że liczy sie cokolwiek innego?

    Dowody?Jakie dowody?Ależ nie, wszystko jest uczciwe wspaniałe
    zgodne z wszelaką moralnością przejzyste klarowne uczciwe do ostatnich granic i
    wogóle nie wiem jak ludzie moga mowic cos innego.Toz to wilki jakies a nie ludzie.

    > Ja też sie dowiedziałem, że moi rodzice wzieli kredyt nie na budowe
    > domu, tylko po to, żeby zapłacić za moją piątkę na egzaminie. Kolega,
    > który już zasiada za stołem z łańcuchem na szyi dowiedział się, że jego
    > nominacja kosztowała rodziców 50.000 złotych i kino domowe dla prezesa.
    > Temu podobne brednie słysze na każdym kroku. A prawda jest taka. Ucz sie
    > pilnie przez całe ranki a zostaniesz SSR.

    Nie dzięki. Tzn w sprawie tego bycia SSR a nie nałóki;)
    Ja jeszcze nie wiem co będę robil po studiach ale sama mysl o aplikacji
    powoli mnie zaczyna mierzic.
    Zresztą nie tylko mnie...nie kazdy lubi wskakiwac w szambo i walczyc przez reszte
    zycia
    aby nie utopić się w gównie. To był cytat od tej samej
    osoby którą cytowałem wczesniej

    A co do bycia SSR...znam takiego profesora którego ulubionym powiedzonkiem jest:
    "niezbadane są wyroki Boskie i Sądów Rejonowych" .:))))