  • Data: 2005-04-18 17:16:32
    Temat: Re: do egzaminowanych apl. sądowych
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d40mri$7v4$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie.Uważam że każdy powinien mieć równe szanse na zdobycie obojętnie jakiej
    aplikacji.

    Ma. Ja dostałem sie na aplikacje nie mając w swej rodzinie ani jednego
    prawnika, o sędziach nie wspominajac. A do egzaminu uczyłem sie dwa
    tygodnie. Ty tez jak zdasz egzamin to sie dostaniesz. I nie wierz w
    bzdury, że miejsce kosztuje 30 tysiecy albo, że połowa miejsc jest dla
    znajomych i dzieci sędziów. Bo wielu ludzi bez "pleców" sie dostało, qw
    wielu takich co mieli miec "załatwione" sie nie dostało. A sposród tych,
    kórych mozna podejrzewać o "plecy" dostali się ludzie, którZy naprawde
    na to zasłuzyli.

    > Bez jaj.

    Na czym niby polegałoby zablokowanie naborów? na tym, że sa limity
    przyjec i na aplikacje przyjmuja 10 razy mniej osób niz na studia?

    > Ja akurat jestem najdalszy od krytykowania aplikacji sędziowskiej, wyrażałem zdanie
    ogólne
    > na temat aplikacji w ogólności .

    Rozmawiamy o sedziowskiej, badź ogólniej o aplikacjach resortowych. O
    korporacyyjnych sie nie wypowiadam, bo nie wiem jaka jest tam sytuacja.

    > Pretensje miej raczej do uniwesytetów, które uprawiają masową hodowlę magistrów
    >
    > Za wygadywanie takich bzdur powinna być kara.Kopa w cztery litery najlepiej;)
    > Bez urazy ale pomyśl może o tym co napisałeś: Jeżeli nawet co roku z każdego
    polskiego
    > wydziału prawa wyjdzie 5000 magistrów prawa, to nie jest to argument żeby im
    sztucznie
    > odbierać prawo do wykonywania zawodu.

    Na czym polega sztuczne odbieranie prawa? na tym, że na aplikację
    dostaja sie najlepsi? Mniej imprezować, więcej zakuwać!

    Ma być wolna konkurencja a nie odgórne limity
    > i polityka nepotyzmu !I wyobraź sobie że mam gdzieś to co sobie pomyśli na ten
    temat jakikolwiek
    > prawnik który za kiwnięcie palcem kasuje 10tysięcy.Jak by mu nagle wyrosła pod
    bokiem
    > konkurencja (nie kolesiowska) to by albo sie utrzymał albo zbankrutował, ale
    przynajmniej
    > byłoby to uczciwe.

    Taaa, słyszy sie takie gadanie co jakis czas. Głównie od tych, którzy za
    mało umieli, żeby dostać się na aplikacje.

    > Na moim roczniku było 350 osób. Uważasz, że wszyscy powinni

    > Tak!I niech ich rynek weryfikuje.

    Naprawde tak sądzisz? Jak wspominam moich kolegów ze studiów, to
    niektórym bym nawet flaszki nie powierzył bo by stłukli, nie mówiac już
    o prowadzeniu swojej sprawy.

    > ROTFL.Gdyby tylko to sie liczyło to by nie było problemu

    Masz dowody, że liczy sie cokolwiek innego?
    Ja też sie dowiedziałem, że moi rodzice wzieli kredyt nie na budowe
    domu, tylko po to, żeby zapłacić za moją piątkę na egzaminie. Kolega,
    który już zasiada za stołem z łańcuchem na szyi dowiedział się, że jego
    nominacja kosztowała rodziców 50.000 złotych i kino domowe dla prezesa.
    Temu podobne brednie słysze na każdym kroku. A prawda jest taka. Ucz sie
    pilnie przez całe ranki a zostaniesz SSR.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine