    From: Mike <u...@u...post.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [długie] Pozew alimentacyjny, osoba pow. 26 lat
    Date: Tue, 10 May 2005 21:55:10 +0200

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał(a):
    > To dość dziwne żądanie. Chyba równie dziwne, jak "Jestem dorosły,
    > ukończyłem 26 lat, studiuję i z pewnych powodów potrzebuję
    > niepodważalnego dowodu, że jestem pełnoletni."
    > Możesz bliżej określić po co jest potrzebny niepodważalny dowód, że
    > nie jesteś na utrzymaniu rodziców"?

    Przeca nie stwierdziłem, że żądanie jest absurdalne. ;)
    Dla mnie to na tym samym dokumencie może być stwierdzone, że nie jestem
    wielbłądem.

    Pewne BWO* stwierdziły taką konieczność. Nie mam ochoty ani czasu
    walczyć z systemem albo głupotą ludzką. Szczerze powiedziawszy to
    chciałbym spełnić warunek, udowodnić BWO swoją rację, utrzeć nosa i
    poniekąd zakpić sobie z nich. Jeśli jednocześnie udowodnię im błędne
    podejście do sprawy, to fajnie - taki bonus.
    *BWO - Bardzo Ważne Osoby

    > Szczerze mówiąc nie widzę potrzeby udowadniania niezachodzenia obowiązku
    > alimentacyjnego. Domniemywać należy, że on nie istnieje.

    A na jakiej podstawie domniemywać niezachodzenie obowiązku
    alimentacyjnego? to dość ważne bym mógł przedstawić dowody - wspomniane
    BWO nie są zwolennikami racjonalizmu a raczej biurokracji.

    > Ale zawsze
    > można wnieść pozew zgodnie z art. 189 kpc, bezpośrednio o stwierdzenie
    > nieistnienia obowiązku alimentacyjnego.

    A możesz rozwinąć sprawę tego trybu uproszczonego:
    Co znajdzie się na wyroku sądowym?
    Będzie konieczna obecnośc rodziców przed sądem?
    Będą naliczone koszta? Komu?
    Wystarczy, że wniosę pozew o stwierdzenie ustania obowiązku
    alimentacyjnego?

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski GG: 5115