    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dlaczego radcy prawni tak bardzo wierzą w słowo pisane??
    Date: Mon, 4 Oct 2004 17:13:56 +0200

    On Thu, 30 Sep 2004, adamb wrote:

    >+ Mam w ręku umowę. 5 stron maszynopisu.
    >+ Z czego 80% to powoływanie się na zastosowanie jakiejś ustawy, czy
    >+ rozporządzenia. Przykładowo:
    >+ "(..) obowiązywać będą w terminach ustalonych w obowiązujących
    >+ przepisach i stosownie do nich będą ogłaszane."

    Przecież to jest na początek nieścisłe: brak informacji
    czy stosowane będą przepisy z dnia podpisania umowy czy
    obowiązujące w momencie zajścia zdarzenia o ile przepis
    tego nie narzuca :>
    Jaka okazja do "interpretacji"... ;)

    >+ Tak jakby, wpisanie tych pkt. coś zmieniało w stanie cywilno-prawnym
    >+ umowy.

    IMHO - może. Jeśli dajmy na to jakiś termin jest "domyślnie" uregulowany
    przepisem, przepis się zmienia (i ten termin) - ale jednocześnie
    NIE jest narzucony termin bezwzględny oraz umowa stnowi "terminy
    ... obowiązujące w dniu podpisania..." to i owszem :)

    Ale NA OGÓŁ to masz rację :)
    Prędzej jestem skłonny bronić przepisywania całych artykułów
    K.C. dotyczących umowy :) (bo TEŻ mogą się zmienić, a niekoniecznie
    na "stosuje się" lecz "o ile umow nie stanowi inaczej" !).

    pozdrowienia, Gotfryd