    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: diesel-opalowy: mandaty
    Date: Wed, 18 Sep 2002 12:50:38 +0200

    On Wed, 18 Sep 2002, Grzegorz L. wrote:

    >+ > Nie martw sie :-)
    >+ > Wlasnie slyszalem w radiu pogawedke -
    >+ > - nie maja sposobu na sprawdzenie co masz w baku ;-)))
    >+ >
    >+ Jeżeli jednak policjant podejrzewa co masz w baku, to może w twojej
    >+ obnecności zrobić analizę spalin i ... tak naprawdę ukarać nie za "olej
    >+ opałowy" w baku, ale za przekroczenie zawartości różnych substancji w
    >+ spalinach ... więc nie chodzi o to, że olej opałowy jest nielegalnie
    >+ kupiony, tylko truje środowisko.

    Pierwsze co podważam: w wątku chodzi właśnie o wykroczenie
    skarbowe (czyli niezapłacenie akcyzy) !

    >+ P.S.
    >+ Olej opałowy zawiera o wiele więcej pierwiastków toksycznych niż olej
    >+ napędowy i układy spalania i filtry w samochodach nie są zaprojektowane do
    >+ tego, żeby filtrować te związki chemiczne -- kotły grzewcze są do tego
    >+ przystosowane ... miałem kiedyś laboratoria z destylacji ropy naftowej na
    >+ studiach i coś jeszcze z tego pamiętam;

    Żałuję że nie pamiętam gdzie widziałem link do strony
    z konkretnymi zawartościami. Zapamiętałem tylko że co lepsze
    wersje oleju opałowego wyglądały dokładnie tak samo jak olej
    napędowy.
    Strona nie zawierała informacji typu "olej napędowy"
    tylko "olej XXXX" (tu nazwa konkretnego oleju) :)

    >+ inaczej rzecz ujmując -- używając olej opałowy trujesz środowisko
    >+ i nieświadomych tego uczestników ruchu drogowego.

    To oczywiście może się zdarzyć, ale za to przysługuje mandat "z innego
    paragrafu" !

    [...]
    >+ Pozdrawiam, na zdrowie!

    -:)