    From: "Radek" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: deklaracja do kilku weksli - problem
    Date: Wed, 4 Feb 2004 09:54:57 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@bat.webservice.pl

    > Opłatę skarbową dane weksla możesz podnieść poprzez nalepienie znaczków
    > opłaty skarbowej na jednym wekslu. To wiele uprości. Trzy weksle, to
    > potencjalnie trzech wierzycieli dla Twojego dłużnika. Był taki precedens w
    > Krakowie na początku lat 90-tych. Goście przyjmowali zabezpieczenie na 4
    > wekslach po 5.000.000 zł dla pożyczki na 20.000.000 zł. No i jedną
    > deklarację wekslową. Później podnosili wartość weksla przez opłatę
    > skarbową i puszczali do 4 wierzycieli, z których każdy dostawał oryginał
    > weksla oraz potwierdzoną za zgodność kopię deklaracji wekslowej. Wiele
> [...]

    Ok, faktycznie masz w tym racje. Mnie tez wlasnie nie za bardzo odpowiada ta
    sytuacja z tymi trzema wekslami, stad cala dyskusja. Ale gdzies przeczytalem
    ze oplate skarbowa mozna podniesc poprzez naklejenie znaczkow na wekslu ale
    maksymalnie do 5 zl, czyli podniosloby to sume wekslowa o 5 tys, a to za
    malo. Z drugiej strony wysokosc oplaty skarbowej nie powinna determinowac
    wysokosci do jakiej moze byc wypelniony weksel. Tylko ze nie wiem jak
    zareagowalby sad gdybym na wekslu z oplata skarbowa 10 wpisal sume wekslowa
    25 tys. Teoretycznie taki weksel powinien byc uznany, ale czy w praktyce tak
    jest? Co do tego mam pewne watpliwosci.