  • Data: 2002-04-25 21:06:49
    Temat: Re: definicja - program komputerowy
    Od: "ppinq" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Np. definicja WIPO: "program komputerowy jest zbiorem instrukcji (kodem
    >źródłowym), które po umieszczeniu na rozpoznawanym przez maszynę
    >nośniku i automatycznym przetłumaczeniu na język zrozumiały dla tej
    >maszyny (kod wynikowy) powoduje, że osiąga ona zdolność do wykonywania
    >danej czynności lub też wykonuje daną czynność".

    THX.

    >Nie, bo zawierają algorytm (w sensie operacji logiczno-matematycznych),
    >którego w HTML brak. Sam zestaw bezładnych instrukcji to jeszcze nie
    >program.

    No racja - w HTMLu algorytmu trudno się dopatrzeć.

    >Wręcz przeciwnie, konieczność. Nie ma jedynie słusznej definicji, więc po
    >co ustawodawca ma się ograniczać?

    A tu się nie zgodzę.
    Jeśli ustawa podatkowa (VAT) posługuje się takim terminem, to
    powinna go jednoznacznie zdefiniować w celu zapewnienia
    pewności obrotu gospodarczego.
    Sprzedając licencję chciałbym wiedzieć, a nie domyslać się
    czy rzeczywiście przedmiot jest programem komp. i czy mam
    w związku z tym naliczać VAT, czy nie.
    Kupujący z kolei chciałby mieć pewność czy może sobie ten
    VAT bezpiecznie odliczyć.
    A obecnie konsekwencje nieporawnej interpretacji są jak
    wiadomo dosyć dotkliwe.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl