    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: definicja podpisu
    Date: Sun, 24 Sep 2006 01:22:41 +0200

    On Sun, 24 Sep 2006, scream wrote:

    > Tia :) Ostatnio płacąc na stacji benzynowej podałem babce Vise, sęk w tym
    > że niepodpisaną, bo dopiero co odebraną. Ekspedientka popatrzyła, podała mi
    > długopis i kazała się podpisać. Potem podpis wykonany przed chwilą na jej
    > oczach porównała z podpisem na paragonie!
    >
    > Najśmieszniejsze w tej historyjce jest to, że niedawno czytałem o dokładnie
    > identycznym zdarzeniu i skwitowałem to tylko uśmiechem, bo przecież brak tu
    > jakiejkolwiek logiki. A jednak...

    A jednak logika jest. IMO.
    Bynajmniej nie w celu dla którego wprowadzono podpisywanie kart, czyli
    zapobiegania przestępstwom, ale w celu który ma kasjerka.
    Mianowicie przerzuciła odpowiedzialność za ew. sfałszowaną transakcję
    na jej właściciela - z jej p. widzenia jest wszystko w porządku,
    podpis na karcie jest zgodny z podpisem na dowodzie transkacji więc o co
    chodzi?
    A że właściciel nie podpisał... to nich on się kopie z koniem :>
    I nie tłumacz mi że nie powinna na to pozwolić - ale o ile nie ma prawa
    zatrzymać karty i gościa (a ma? - mogłaby w razie zaistnienia choćby
    wykroczenia, ale wtedy dawanie niepodpisanej karty musiałoby być
    wykroczeniem) to inne działanie przecież nie ma sensu.
    Posiadacz karty pójdzie za róg i podpisze.

    pzdr, Gotfryd