    From: "Joker" <_...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: definicja dnia
    Date: Fri, 20 Dec 2002 03:09:09 GMT

    Użytkownik "Andrzej i B." <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:3e0244b6@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Czy aby na pewno jesteś pewny ? ;-)
    > A północ to 0:00 czy 24:00 to jedno i to samo ? Więc do którego dnia
    należy
    > północ?
    > Oczywiście żartuję ale nic nie jest takie oczywiste zawsze można
    zagmatwać.
    > Może ściślej by było od 0:00 do 23:59:59 a może dzień kończy się o
    północy
    > 24:00 (inaczej 0:00) a zaczyna 0:01 . Prawo powinna definiować pewne
> [...]

    W języku polskim słowo dzień - ma 2 znaczenia.
    1. Jest to okres doby, gdy jest widno... (bardzo trywialne).
    2. W sensie kalendarzowym , jest to doba zegarowa trwająca
    od godz. 00:00 do 23:59:59 , opisana nazwą dnia tygodnia
    oraz numerem dnia miesiąca.
    Najczęściej nie ma wątpliwości, o którą definicję dnia chodzi.
    Termin zapłaty upływa w dniu ..., jest zrozumiały dla wszystkich
    i nikt nie patrzy na zachód słońca. To samo jest z biletem, ważnym
    do końca dnia. Są jednak określenia pochodne np: dzień roboczy
    lub taryfa dzienna, które wymagają doprecyzowania. W przeciwnym
    wypadku określenie "jutro pracujemy cały dzień" pozwala na szeroką
    interpretację.

    Joker