eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodarowizna w czasie trwania małżeństwa do majątku odrębnego??? › Re: darowizna w czasie trwania małżeństwa do majątku odrębnego???
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: darowizna w czasie trwania małżeństwa do majątku odrębnego???
    Date: Thu, 03 Dec 2009 12:16:45 +0100

    (03.12.2009 11:55), Slawek wrote:
> [...]
    [...]
    > Czyli z tego co mówisz wynika, że darowizna otrzymana w trakcie
    > trwania wspólnoty małżeńskiej jest zaliczana do majątku odrębnego
    > obdarowanego małżonka??
    > To tak, jakby fakty darowizny ustanawiał jednocześnie jakąś 'pseudo-
    > intercyzę'.

    Po prostu trzeba się pogodzić z tym że w małżeństwie występuje TAKŻE
    majątek odrębny i wszystko staje się proste i logiczne.

    [...]
    > A jak kupię sam (czyli tylko ja będę w akcie notarialnym), to co, to
    > będzie mój majątek odrębny??

    Kiedy kupowałem mieszkanie, notariusza interesowało czy jesteśmy we
    wspólnocie majątkowej i jest o tym mowa w akcie (że jesteśmy).

    Myślę że jakbym kupował mieszkanie ze środków z majątku odrębnego,
    byłoby o tym także w akcie notarialnym. Mieszkanie na pewno byłoby wtedy
    majątkiem odrębnym.

    > I gdyby za 2 lata żona brała rozwód to
    > nie będzie mogła się upominać o połowę wartości mieszkania?? Przy
    > wspólnocie małżeńskiej?? Gdzieś mi tu cholernie logiki brakuje,

    Jak dla mnie jest to logiczne. Jest majątek wspólny i majątek odrębny.
    Do majątku wspólnego wchodzi to co wspólnie zarobiliście (czyli np.
    stereotypowo: żona ci pierze skarpetki i robi posiłki, ty się skupiasz
    na robieniu kasy - wspólnie osiągacie jakiś dochód).

    Ale jeżeli żona dostanie spadek, darowiznę - wtedy nie jest to majątek
    na który wspólnie pracowaliście, nie ma związku z twoją osobą i nie
    wchodzi do twojego, tylko do jej majątku.

    p. m.