eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodarowizna w czasie trwania małżeństwa do majątku odrębnego??? › Re: darowizna w czasie trwania małżeństwa do majątku odrębnego???
    From: Slawek <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: darowizna w czasie trwania małżeństwa do majątku odrębnego???
    Date: Thu, 3 Dec 2009 02:55:10 -0800 (PST)

    On 3 Gru, 11:38, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Czyli to TY dosta e darowizn . No, chyba e i ona figuruje na umowie
    > ale wtedy to... podatek. :)

    > Dok adnie tak.

    > A kto jest wymieniony na umowie?

    Nie było żadnej umowy, ojciec przelewa mi kasę a ja składam
    oświadczenie w US otrzymania darowizny.

    Czyli z tego co mówisz wynika, że darowizna otrzymana w trakcie
    trwania wspólnoty małżeńskiej jest zaliczana do majątku odrębnego
    obdarowanego małżonka??
    To tak, jakby fakty darowizny ustanawiał jednocześnie jakąś 'pseudo-
    intercyzę'.

    > Ale darowizna to nie maj tek nabyty. :)

    > ? mo esz ja niej? Co wcze niejsze umowy maj z tym wsp lnego?

    Dwa razy kupowaliśmy mieszkania na których umowach występowaliśmy
    obydwoje, a US w obu przypadkach tylko ode mnie domagał się
    udokumentowania pochodzenia pieniędzy. Zresztą logicznie przy
    przyjęcie wspólnoty małżeńskiej po co ścigać 2 osoby oddzielnie? I w
    obu wypadkach to moje dochody były udokumentowaniem całej kwoty. I
    nigdy się nie czepiali, że żona nie włożyła grosza do ceny mieszkania.
    Czy to znaczy, że jak mnie wezwą za rok a ja pokażę, że kupiliśmy to
    (wspólnie) z darowizny którą otrzymałem ja, to rzeczywiście mogą się
    czepiać?
    Rzeczywiście mam robić darowiznę żonie??

    A jak kupię sam (czyli tylko ja będę w akcie notarialnym), to co, to
    będzie mój majątek odrębny?? I gdyby za 2 lata żona brała rozwód to
    nie będzie mogła się upominać o połowę wartości mieszkania?? Przy
    wspólnocie małżeńskiej?? Gdzieś mi tu cholernie logiki brakuje, jak
    pisał S.J.Lec "Na bocznych dróżkach myślenia przemyka czasem
    wystraszony sens."

    Przepraszam, ale po prostu nie rozumiem jak to może tak działać.