  • Data: 2003-10-17 11:00:52
    Temat: Re: darowizna mieszkania - ojciec-corka
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Słonik wrote:
    > Czy ktos moze wie jak wyglada przepisanie w darowiznie mieszkania ojca na
    > córkę ? Pamiętam, że mieszkanie musiało spełniac jakies wymogi co do
    > metrażu( nie mogło mieć więcej niż X metrów), osoba obdarowana miała
    chyba nie więcej niż 80 mkw. Tak jak napisała Agnika musi to być
    pierwsza darowizna między nimi (tylko, że chyba chodzi o okres ostatnich
    pięciu lat, nie jestem pewien :(( )

    > obowiązek mieszkac itp i nie sprzedawać tego mieszkania przez 5 lat. Chodzi
    może sprzedać i tutaj są dwa przypadki:
    1. jeżeli za pieniądze uzyskane ze sprzedaży wyjeżdża np. na Hawaje to
    muss zapłacić zaległy podatek od darowizny.
    2. jeżeli przeznaczy te pieniądze na cele mieszkaniowe to może złożyć w
    urzędzie skarbowym pisemko i starać się udowodnić, że poprawia sobie
    sytuację mieszkaniową, np. muss kupić większe mieszkanie ponieważ będzie
    miała kolejne dziecko itp. itd.

    > to o możliwość uniknięcia płacenia podatku od tej darowizny. Czy ktoś zna
    > dokładne wymogi i czy jest jakaś ustawa to regulująca??

    na 100 % wiem że: nie może mieć innego mieszkania i nie muss się w
    "darowanym" mieszkaniu meldować, składa tylko w odpowiednim urzędzie
    skarbowym oświadczenie, że będzie mieszkać.
    Czy będzie faktycznie mieszkać czy nie to już inna bajka ;))

    Radzisz