    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czym bedzie skutkowac nieterminowe zlikwidowanie szkody??
    Date: Thu, 28 Oct 2004 12:52:47 +0000 (UTC)

    kesser wrote:

    > Często ludzie biorą na ugodę bo jak auto jest w kredycie to bank robi
    > problemy przy szkodzie różnicowej, nijak się to ma do mojej sprawy
    > stąd też wiem, że gość przy mnie dostał teczkę do ręki.

    A to już jest kompletna bzdura.
    Bo jak jest w kredycie, to bank ni huhu nie pozwoli ci położyć łapy na
    pieniądzach.
    W praktyce, przy kredycie, zazwyczaj idzie bezgotówkowo, z naprawą w
    ASO.
    Ja zazwyczaj (jeśli miałem wolną gotówkę) robiłem w ASO, na rachunki,
    płaciłem, a potem z rachunkami domagałem się zwrotu od ubezpieczyciela.
    Zawsze pyszczyli, zawsze.
    Przekazywałem sprawę żonie, ona smarowała pismo z ostatecznym wezwaniem
    do zapłaty, w przeciwnym razie sprawa w sądzie. Z kosztami zastepstwa
    itp. Niech sobie żona przy okazji zarobi, a co.
    Zawsze w ciągu tych 7 dni dostawałem kasę...
    Nie przejmuj się, jeśli nie dostałes od nich wyceny, przejdź się do
    zaufanego warsztatu, niech ci zrobią wycenę w euro/auto-tax-ie. Wtedy
    będziesz wiedział na czym stoisz - ile tak naprawdę jest zniszczone itp.
    Aso za taką wycene może zawołać pieniądze, ale rzędu 50-100 złotych. A
    potem żadaj zwrotu tego wydatku "w związku z nieudostepnieniem wyceny
    wykonanej przez TU WARTA..." itd.
    BTW, jaka bryka?

    Aha, było zdaje się jakieś orzeczenie sądu najwyższego, że TU nie ma
    prawa domagać się okazania rachunków, że wycena niezależnego
    rzeczoznawcy powinna być wystarczająca. Ale to śliskie, i pewnie bez
    sądu by się nie obyło.

    --
    Pozdro
    Massai