    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czym bedzie skutkowac nieterminowe zlikwidowanie szkody??
    Date: Thu, 28 Oct 2004 11:31:07 +0000 (UTC)

    kesser wrote:

    > Właśnie tego nie rozumiem, skoro koszt naprawy wyszedł 86% i wg.
    > TU naprawa jest ekonomicznie nieopłacalna to ja widze tylko dwie
    > możliwości albo wypłata 100% wartości i zabierają złom albo 86% i
    > baw się pan sam.

    Przy OC ekonomicznie nieopłacalna naprawa robi się przy 100% wartości.
    Zabranie złomu to tylko ich dobra wola.
    Wyceniają złom, i oddają ci różnicę. Trzeba się kłócić żeby za wysoko
    nie wycenili złomu. Ale nie przejmuj się, nawet jeśli - to przy tym
    ciśnieniu jakie jest w naszym kraju, i tak za złom dostaniesz więcej.

    > Oni przyjeli, że jest jakaś szkoda różnicowa
    > wycenili wartość części do odzysku i kwota odszkodowania wyszła im
    > coś 42% wartości. Bo auto nie musi być zrobione z nowych części itd.

    Zależy - jeśli producent przewiduje naprawę częsci uszkodzonej w taki
    sposób, to mają do tego prawo.
    Natomiast jak juz wymieniają - to musi być na nowe.
    Z wypłatami gotówkowymi bywa róznie, teoretycznie mają obowiązek
    wypłacić według wyceny, ale te wyceny zaniżają (np. o 30% - PZU) i jak
    chcesz gotówkę, to dostajesz właśnie tyle.

> [...]
    > mogę chcieć naprawić auto nawet przy 95% wartości pojazdu i TU nic do
    > tego. Troche przeglądałem archiwum grup i jest sporo tego ale chyba
    > mój tok myślowy jest poprawny albo 86% i wrak albo kasacja i 100%. Z
    > tego co wiem to to TU masowo ląduje w sądzie i masowo przegrywa. Wolę
    > się jednak zapytać za nim pójde do prawnika. Jak to jest dokładnie z
    > OC sprawcy może jakiś odnośnik do artykułów ktoś zapoda?
    >
    > PS: A jak powiedziałem, że gdybym odstawił auto do autoryzowanego
    > serwisu to by dopiero kwota wbiła ich w krzesło to pan skwitował, że

    A mogliby sobie odmawiać do upojenia. W sądzie by przegrali.Gorzej
    gdyby taki serwis wycenił na wyżej niż 100%...

    --
    Pozdro
    Massai