    From: _ValteR_ <s...@n...thx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czym bedzie skutkowac nieterminowe zlikwidowanie szkody??
    Date: Thu, 28 Oct 2004 13:20:02 +0200

    *kesser* wrote in <news:pan.2004.10.28.10.34.02.156458@go2.pl> :

    > baw się pan sam. Oni przyjeli, że jest jakaś szkoda różnicowa
    > wycenili wartość części do odzysku i kwota odszkodowania wyszła im

    To niech oni sprzedadzą te częsci...

    > coś 42% wartości. Bo auto nie musi być zrobione z nowych części itd.

    A to już sobie wymyślają. Uważaj też co podpisujesz bo w trakcie
    naprawy mogą wyjść uszkodzenia których rzeczoznawca nie szukał.

    > Z tego co mi wiadomo w OC nie ma pojęcia szkoda całkowita to znaczy

    Jest obowiązek naprawienia szkody do stanu sprzed zdarzenia - pamiętaj
    o rekompensacie za utratę wartości w wyniku wypadku. Zawsze możesz iść
    na ugodę że zapłaca wartość samochodu sprzed wypadku, a to co po nim
    zostało niech sobie wezmą.

    > wiem to to TU masowo ląduje w sądzie i masowo przegrywa. Wolę się

    Oni liczą że nie chce się komuś chodzić po sądach.

    > jednak zapytać za nim pójde do prawnika. Jak to jest dokładnie z OC

    Najpierw ich postrasz że o każdą złotówkę bedziesz walczył.

    > PS: A jak powiedziałem, że gdybym odstawił auto do autoryzowanego
    > serwisu to by dopiero kwota wbiła ich w krzesło to pan skwitował, że
    > odmówiliby naprawy w takim warsztacie.

    To pewnie wylądowałaby sprawa w sądzie - nie masz obowiązku szukać
    najtańszego możliwego warsztatu i masz prawo oddać do autoryzowanego
    (dla pewności że oni wiedzą jak naprawiać dany samochód ;).

    PS. W moim przypadku poskutkowało straszenie że wiem na czym polega
    ich działanie, jak próbują mnie ojebać itd i że od tej całej sytuacji
    zaczyna mnie szyja boleć po tym wypadku. Po 15 min. zaczęły fruwać
    faksy w warsztacie z uznaniem kosztorysu. Wniosek jeden: szukają
    frajerów. Pewnie mają od tego premię.

    --
    UWAGA!!! Kradnę sygnatury.