    From: "kuba kutner" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czym bedzie skutkowac nieterminowe zlikwidowanie szkody??
    Date: 28 Oct 2004 12:58:36 +0200

    > Właśnie tego nie rozumiem, skoro koszt naprawy wyszedł 86% i wg.
    > TU naprawa jest ekonomicznie nieopłacalna to ja widze tylko dwie
    > możliwości albo wypłata 100% wartości i zabierają złom albo 86% i
    > baw się pan sam. Oni przyjeli, że jest jakaś szkoda różnicowa
    > wycenili wartość części do odzysku i kwota odszkodowania wyszła im
    > coś 42% wartości. Bo auto nie musi być zrobione z nowych części itd.
    > Z tego co mi wiadomo w OC nie ma pojęcia szkoda całkowita to znaczy
    > mogę chcieć naprawić auto nawet przy 95% wartości pojazdu i TU nic do
    > tego.

    Czyli odszkodowanie idzie z OC... Zatem jesli koszt naprawy nie przekroczy 100%
    wartosci pojazdu to MOZNA NAPRAWIAC a TU ma ci za to zaplacic. Nalezy tylko
    okreslic zakres naprawy (rzeczoznawca). Jesli gosc w TU dalej bedzie bredzil o
    oplacalnosci naprawy to spytaj o podstawe prawna (nie ma takiej, jesli szkode
    likwidujesz z OC sprawcy).

    Oczywiscie numer z ustaleniem odszkodowania na podstawie wartosci pojazdu
    (zanizonej) minus wartosc "pozostalosci" (zawyzonej) jest znany, ale nie pozwol
    sie oszukac.

    Tak czy inaczej wszystko bierz na pismie, rowniez wszelkie swoje pytania
    skladaj na pismie za pokwitowaniem, zadne ustne wypowiedzi przedstawicieli TU
    sie nie licza, niech wszystko to daja ci na pismie.

    Musza wyplacic bezsporna czesc odszkodowania (przyjecie odszkodowania nie
    oznacza zrzeczenia sie roszczen - chociaz czytaj bardzo dokladnie WSZYSTKO co
    podpisujesz), a w ostatecznosci niestety zostaje sad. Sam to cwiczylem (bez
    zadnego adwokata) i da rade :) Jakby co, daj znac.

    Pozdr,

    kuba