  • 1. Data: 2011-05-21 19:55:31
    Temat: czy zameldowanie uprawnia do zamieszkiwania ?
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    znajoma dziewczyna popadła w nieciekawa sytuacje rodzinną a mianowicie,
    zgodnie z dawnym wyrokiem rozwodowym miejscem jej zamieszkania jest
    miejsce pobytu matki - dziewczyna ma teraz 22 lata (studiuje dziennie)
    natomiast matka postanowiła się wyprowadzić do innego miasta z nową
    rodziną. jednocześnie od wielu lat jest ona zameldowana w mieszkaniu
    swojego ojca (ze względu na dawną rejonizację szkół, służby zdrowia
    itp.) - czy daje to prawo do jej bezwzględnego zamieszkiwania pod
    adresem zameldowania, czyli w mieszkaniu ojca i czy np. może w asyscie
    policji wejść do tego mieszkania i w nim zostać ?

    w związku z pytaniem proszę pominąć wszystkie inne aspekty niż prawne...
    z góry dzięki za info.

  • 2. Data: 2011-05-21 20:22:09
    Temat: Re: czy zameldowanie uprawnia do zamieszkiwania ?
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości
[...]

    -----------------
    Nie. Dziewczyna jest głupia. Meldunek to tylko zgłoszenie miejsca pobytu
    (stałego bądź czasowego). Ona gdzie indziej mieszka, a gdzie indziej jest
    zameldowana. Czyli wprowadza biuro ewidencji ludności w błąd. To
    wykroczenie. Zameldowanie nie daje żadnego prawa do lokalu, w tym do jego
    zamieszkiwania.
    Jak się tatuś nie zgodzi, to córunia won (i słusznie). Zresztą może już ją
    dawno wymeldował skoro nie mieszka.

    ----------------
    w związku z pytaniem proszę pominąć wszystkie inne aspekty niż prawne...
    Możesz sobie prosić, ale będziesz czytał co ci napiszą grupowicze.

    ------------------
    z góry dzięki za info.
    Nie ma za co.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2011-05-21 20:27:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-21, news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:

    [...]

    > w związku z pytaniem proszę pominąć wszystkie inne aspekty niż prawne...

    Zameldowanie nie jest tytułem prawnym do lokalu i na jego podstawie nic
    się nie należy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2011-05-21 23:58:38
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > On 2011-05-21, news<color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Zameldowanie nie jest tytułem prawnym do lokalu i na jego podstawie nic
    > się nie należy.

    Jak mieszkanie na żonę to nie musi wcale wpuścić do mieszkania swojego
    zameldowanego męża.

    --
    animka

  • 5. Data: 2011-05-22 02:16:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/21/2011 6:58 PM, animka wrote:

    > Jak mieszkanie na żonę to nie musi wcale wpuścić do mieszkania swojego
    > zameldowanego męża.

    jak zwykle, czyli bredzisz.

  • 6. Data: 2011-05-22 03:43:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/21/2011 2:55 PM, news wrote:
> [...]
    > policji wejść do tego mieszkania i w nim zostać ?
    >
    > w związku z pytaniem proszę pominąć wszystkie inne aspekty niż prawne...

    Nie.
    Ale jesli studiuje i nie pracuje to na rodzicach ciąży obowiązek
    alimentacyjny wliczając w to fakt zapewnienia jakiegoś kąta do spania.
    To może być jakiś punkt zaczepienia.

  • 7. Data: 2011-05-22 08:58:45
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-22 01:58, animka pisze:

    > Jak mieszkanie na żonę to nie musi wcale wpuścić do mieszkania swojego
    > zameldowanego męża.

    Bredzisz !!!!!!!

  • 8. Data: 2011-05-22 10:10:27
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    witek pisze:
    > Nie.
    > Ale jesli studiuje i nie pracuje to na rodzicach ciąży obowiązek
    > alimentacyjny wliczając w to fakt zapewnienia jakiegoś kąta do spania.
    > To może być jakiś punkt zaczepienia.

    studiuje, nie pracuje a ojciec łoży alimenty zasądzone wyrokiem
    rozwodowym. powstał więc prawno-logistyczny problem kto ma opłacać
    wynajęte mieszkanie, czy ojciec (jeśli jej nie wpuści mimo że jest
    zameldowana) czy matka, skoro dała dyla z rodzimego miasta ? generalnie
    dziewczyna wystąpiła o pomoc socjalna która stwierdziła, "przecież może
    pani wezwać policje i siłą się wprowadzić do ojca bo jest tam pani
    zameldowana" - co Wy na to ?

  • 9. Data: 2011-05-22 10:13:14
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-22 10:58, Arkady pisze:

    > Bredzisz !!!!!!!

    Ty przeczytałeś co napisal Wojciech Bancer? Napisał, ze na podstawie
    zameldowania nic się nie należy.

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-05-22 10:15:33
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-22 12:10, news pisze:
> [...]
    > rozwodowym. powstał więc prawno-logistyczny problem kto ma opłacać
    > wynajęte mieszkanie, czy ojciec (jeśli jej nie wpuści mimo że jest
    No i co to zmienia że jest czy nie jest zameldowana? Jeśli ma jakiś
    tytuł prawny do zajmowania mieszkania (umowa najmu, umowa ustna którą
    ktoś jest w stanie poświadczyć) to ma prawo mieszkać (aż jej ten tytuł
    nie wygaśnie). Zameldowanie nie ma NIC do rzeczy. Prędzej np. rachunki
    np. za kablówkę, internet itp. za ostatnie kilka miesięcy które
    poświadczają fakt zamieszkiwania w danym miejscu.

    > dziewczyna wystąpiła o pomoc socjalna która stwierdziła, "przecież może
    > pani wezwać policje i siłą się wprowadzić do ojca bo jest tam pani
    > zameldowana" - co Wy na to ?
    Osoba która jej tak "poradziła" powinna albo się dokształcić w
    przepisach, albo zrezygnować z zajmowania się takimi sprawami. Nie
    powinna natomiast wprowadzać ludzi w błąd.

    --
    MZ