  • 11. Data: 2005-09-26 11:10:10
    Temat: Re: czy wybory do Sejmu i Senatu muszą być połączone?
    Od: poreba <d...@p...com>

    Johnson <j...@n...pl> niebacznie popelnil
    news:dh8dq7$pcc$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Raz to głosował na posłów. Na senatorów nie głosował.
    Tzn. może zrobić tak jak opisał?
    A może (z zaświadczeniem w łapie) na posłów w Przemyślu,
    a na senatorów w Szczecinie?
    Wg tego co piszesz, to dwa oddzielne akty.

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2005-09-26 11:47:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba napisał(a):

    > Tzn. może zrobić tak jak opisał?
    > A może (z zaświadczeniem w łapie) na posłów w Przemyślu,
    > a na senatorów w Szczecinie?
    > Wg tego co piszesz, to dwa oddzielne akty.

    Nie wiem czy można, ale swoją logikę to ma.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 13. Data: 2005-09-26 12:24:56
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 26 Sep 2005 12:59:11 +0200, "Immona"
    <c...@n...googlemailu> wrote:

    >Napisalam, ze z tego co wiem, to nie ma takiej mozliwosci - tzn. odmowa
    >wziecia jednej z kart jest rownoznaczna z wzieciem jej i wyrzuceniem,
    w 2001 r. mozna bylo pobrac jedna z kart. Wowczas czlonek komisji na
    liscie obok podpisu umieszczal dopisek "tylko sejm" lub "tylko senat".
    Z tego co pamietam ze szkolenia dla czlonkow komisji, mozna bylo
    nastepnie wydac takiemu uprawnionemu do glosowania druga z tych kart,
    bodajze biorac drugi podpis. Jakos tak to szlo :)

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 14. Data: 2005-09-26 18:37:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    WAM wrote:

> [...]
    > nastepnie wydac takiemu uprawnionemu do glosowania druga z tych kart,
    > bodajze biorac drugi podpis. Jakos tak to szlo :)

    Ale w tej samej komisji.

    Problem polega na tym, że ogłoszone wybory są "jednymi" wyborami. Do
    sejmu i senatu.

    W ramach jednej komisji drugą kartę mogę ci wydać później (ale wynika to
    raczej z lokalnego folkloru), natomist nie da się pójść do innej komisji
    i zagłosować gdzie indziej, bo wybory są tylko jedne, połączone. Do
    Sejmu i Senatu.

    Nic nie szkodzi, żeby ogłościć wybory do Sejmu i wybory do Senatu i
    przeprowadzić je w jednym dniu. Wówczas byłoby to możliwe.
    Ale nie robi się tak, ze względów czysto ekonomicznych, to kosztuje miliony.

  • 15. Data: 2005-09-26 21:21:52
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 26.09.2005, o godzinie 20.37.01, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > Ale w tej samej komisji.

    Ale to oczywiste. Nie ma możliwości abyś zagłosował w innej niż jesteś
    przypisany. Wyjątkiem jest oczywiście zaświadczenie, które równa się
    wykreśleniem ze spisu wyborców w miejscu zamieszkania. Ale zaświadczenie
    zostawiasz w komisji, w której głosujesz, więc jak chcesz pobrać drugą
    kartę, to musisz pójść tam, gdzie pobierałeś pierwszą.

    > Problem polega na tym, że ogłoszone wybory są "jednymi" wyborami. Do
    > sejmu i senatu.

    I...?

    > W ramach jednej komisji drugą kartę mogę ci wydać później (ale wynika to
    > raczej z lokalnego folkloru),

    Co to znaczy?

    > natomist nie da się pójść do innej komisji
    > i zagłosować gdzie indziej, bo wybory są tylko jedne, połączone.
    > Do
    > Sejmu i Senatu.

    Nie da się, nie z powodu, o którym piszesz, ale z powodu spisu osób
    uprawnionych do głosowania (to co pisałem powyżej).

    > Nic nie szkodzi, żeby ogłościć wybory do Sejmu i wybory do Senatu i
    > przeprowadzić je w jednym dniu.

    A teraz jak niby jest? :)

    > Wówczas byłoby to możliwe.

    Co?

    > Ale nie robi się tak, ze względów czysto ekonomicznych, to kosztuje miliony.

    Przeprowadzenie w jednym dniu, w porównaniu do stanu faktycznego? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*