    From: "Mo" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy współwłaściciel może zbyć sam?
    Date: Fri, 25 Apr 2003 11:41:25 +0200

    Bardzo dziękuję, za konkretną odpowiedź.
    tzn., (jeśli dobrze rozumiem) jedna strona nie może dysponować połówką
    rzeczy drugiej strony bez zgody tej strony?
    czyli sprzedanie auta było naruszeniem prawa własności tej drugiej strony?
    generalnie raczej chodzi mi o naruszenie prawa przez sprzedającego a nie ew.
    kłopoty kupującego.
    pozdrawiam
    m.

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety nie jest tak, jak myslisz. Przepisy, do ktorych sie odnosisz
    > dotycza wspolnosci ustawowej w trakcie trwania malzenstwa. Po jego ustaniu
    > wspolnosc ( wspolwlasnosc laczna ) ustaje i nastepuje ex lege zamiana jej
    na
    > wspolwlasnosc w czesciach ulamkowych - zazwyczaj po 1/2. Tak wiec pol
    > samochodu nalezalo do x-zony, pol do x-meza. Zona, zgodnie z przepisami
    > Kodeksu Cywilnego dot. wspolwlasnosci, mogla swoim udzialem rozporzadzac
    bez
    > niczyjej zgody ( art, 198 kc ). Problem w tym, ze tym drugim nie mogla.
    To,