    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy upłynął termin, by uniewaznić umowę kupna/sprzedaży?
    Date: Wed, 05 Aug 2009 12:27:57 -0500

    Agryppa wrote:

    > Rozumiem, własnie przeczytałem wszystko na temat małżenskiego ustroju
    > majatkowego z wikipedii.
    > Mam pytanie o posag. Co to jest i jak to sie ma do rzeczy, które panna
    > posiadała przed małżentwem i o które to posagi tak wiele teściowych miało
    > pretensje, że "ty to nic nie wniosłaś do tego małżeństwa".

    takie gadanie

    > Jeśli to co jest męża przed małżeństwem pozostaje jego majątkiem osobistym w
    > trakcie trwania małżeństwa to żona nie mieszka we własnym domu tylko w domu
    > swego mężą. Gdy się rozwodzą wówczas dom nie może podlegać procesowi o
    > podział majatku wpólnego. Czy to jest własciwe pojmowanie rzeczy?

    dokładnie.

    To jest dom męża i jak długo są małżeństwem tak długo ma prawo w nim
    mieszkać na podstawie KRIO, ale nie ma prawa nim rozporządzać.

    Po rozwodzie mieszka w nim na podstawie ustawy o ochronie praw
    lokatorów,czyli aż się wyprowadzi sama, albo wyprowadzi ją komornik po
    sprawie o eksmisję. Eks mąż dalej nie ma prawa jej wyrzucić
    samodzielnie, ale wyznaczć czynsz już tak.