    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 15 Dec 2010 00:34:27 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: czy to juz próba kradziezy?

    On Sun, 12 Dec 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > Prędzej jakiś zabór mienia albo ewentualnie rabunek ;)

    Nie.
    Na pewno była osobna regulacja dotycząca kradzieży "na
    oczach", ale nie rozboju (bez groźby i bez siły wobec
    osoby, siła wobec przedmiotu może być).

    Zalosowałem googlem:
    http://www.linia.com.pl/indeks.php?d=07&w=282&p=00
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ubezpieczenie-AC-a-k
    radziez-zuchwala-Gdy-kluczyki-zostana-w-stacyjce-150
    2911.html
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,423,32387584,32414012
    ,w_Polsce_zlikwidowano_paragraf_kradziez_zuchwala.ht
    ml

    > grunt że się zgadzamy, że nie wyczerpuje znamion.

    Co do meritum tak :)

    > Pozbawienie wolności to nie tylko zatrzymanie osoby ale też np.
    > bezprawne uniemożliwianie tej osobie zrobienia czegoś, np. nabycia towaru.

    Taki tekst mi się z cytatem o szaleju kojarzy ;) - sugerujesz,
    że np. odmowa sprzedaży "do której jest zobowiązany" to nie
    wykroczenie z KW a ciężkie przestępstwo?
    No to mamy bardzo dobry przepis na urzędników którzy odmawiają
    przyjęcia pisma ;)

    > No to podyskutuj z Robertem Tomasikiem, bo to jego interpretacja -
    > wielokrotnie przywoływana przy okazji np. "selekcji klientów".

    A to mi nijak nie pasuje.
    Ani co do wersji z "selekcją" (acz uważam że selekcja jest
    niedopuszczalna, to "pozbawienie wolności" wymagałoby tego
    matematyka, co to umie wywieść przez proste rzutowanie
    granic zbioru że każdy więzień jest - z osobna - na wolności
    a pozostali siedzą uwięzieni za murami w mylnym przekonaniu
    własnej wolności), ani (nawet przyjmując taką wersję jak
    piszesz) co do porównania - nie można porównywać "miejsca"
    (obszaru nieruchomości, która *nie jest* "zwykłą rzeczą",
    właśnie przez fakt "przywiązania do ziemi", czyli trwałego
    zajęcia częsci "wolnej ziemi"!) z rzeczą ruchomą!

    Nadto teraz nie prowadzę sporu z Robertem, ale z Tobą :)

    pzdr, Gotfryd