    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <ie4q0o$tmh$1@mx1.internetia.pl>
    <4d062583$0$21006$65785112@news.neostrada.pl>
    <ie5eq5$qj2$1@mx1.internetia.pl> <ie5h6n$1jv$1@news.onet.pl>
    <ie79c7$s6k$1@mx1.internetia.pl> <ie7e3t$n0n$1@news.onet.pl>
    <4d074a33$0$21011$65785112@news.neostrada.pl>
    <ie7j4m$p9j$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: czy to juz próba kradziezy?
    Date: Tue, 14 Dec 2010 12:33:13 +0100

    Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ie7j4m$p9j$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie - tu chodzi o to że kupujący zażądał wymiany a nie naprawy (bo żądać
    > każdy ma prawo co mu się żywnie podoba) a sąd polubowny go spuścił na
    > drzewo bo zgodnie z obowiązującym prawem takie żądanie nie ma żadnej mocy
    > prawnej (co wynika zresztą z nastepnego, pominiętego przez was obu zdania
    > "Uniemozliwiając zabranie sprzętu powód uniemożliwił spółce ewentualne
    > dokonanie naprawy" - wymianie nie ma mowy. I tyle - prościej już sie nie
    > da. Tu też EOT.

    ja pier.. a czytasz wogole to co zamieszczasz? watpie.
    wiec zacytuje tu:
    "...
    Na mocy art. 8 ust. 1 ustawy, jeSeli towar konsumpcyjny jest niezgodny

    z umową, kupujący, w pierwszej kolejności, moSe Sądać doprowadzenia go do
    stanu

    zgodności z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba Se
    naprawa

    albo wymiana są niemoSliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie
    nadmierności

    kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową, rodzaj i stopień
    stwierdzonej

    niezgodności, a takSe bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
    kupującego

    inny niS Sądany przez niego sposób zaspokojenia.

    Dopiero, jeSeli konsument nie moSe Sądać skutecznej naprawy lub wymiany
    towaru (bo

    jest to niemoSliwe lub wymaga nadmiernych kosztów) moSe przejść do drugiej
    sekwencji

    uprawnień i odstąpić od umowy albo domagać się stosownego obniSenia ceny za
    towar...."

    I dalej:

    "... Zdaniem Sądu Konsumenckiego powód, niepozwalając na zabranie telewizora
    przez

    spółkę, uniemoSliwił jej ustosunkowanie się do jego roszczenia o wymianę
    sprzętu,

    zgłoszonego w piśmie reklamacyjnym...."

    WYMIANE!!!!, nie naprawe...

    Nie przeinaczaj faktow ktore - na dodatek SAM - zamieszczasz ...

    Dopiero pozniej jest mowa o tym, ze sprzedawca moze zablokowac wymiane chcac
    naprawic sprzet (na co nota bene klient ma prawo sie nie zgodzic). Jedynym
    jego "grzeszkiem" bylo to ze nie pozwolil zabrac telewizora celem dokonania
    ekspertyzy.

    Cytuję:

    ".... W piśmie procesowym z 1 marca 2006 r., stanowiącym odpowiedź na
    wniosek

    konsumenta, strona pozwana wniosła o oddalenie wniosku w całości jako
    bezzasadnego.

    Według pozwanej powód odmówił spółce dokonania oględzin telewizora, w
    związku z czym

    uniemoSliwił ustosunkowanie się do zgłoszenia reklamacyjnego i ewentualną
    wymianę

    towaru bądź jego naprawę...."

    Teraz dopiero EOT (jelsi sie cos zamieszcza rowniez nalezy czytac to ze
    zrozumieniem).