eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy to juz próba kradziezy? › Re: czy to juz próba kradziezy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
    MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.co
    m!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad0
    1.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostra
    da.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <4cfdf0ea$0$21006$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cfe3308$0$21000$65785112@news.neostrada.pl>
    <idld4f$olh$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: czy to juz próba kradziezy?
    Date: Wed, 8 Dec 2010 08:04:22 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Lines: 53
    Message-ID: <4cff2dec$0$27040$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.147.162
    X-Trace: 1291791852 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27040 83.15.147.162:4149
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:662113
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:idld4f$olh$1@mx1.internetia.pl...
    >
    > Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:4cfe3308$0$21000$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> 2. jesli z tytulu tego drugiego to mial prawo zadac wymiany towaru
    >
    > Zgodnie z ustawą może żądać "naprawy lub wymiany".
    >

    Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli
    towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową, a w
    przypadku stwierdzenia tej niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od
    wydania towaru domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania. Przez
    niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową należy rozumieć sytuację, w której
    sprzedany towar nie nadaje się do celu do jakiego tego rodzaju towar jest
    zwykle używany oraz gdy jego właściwości nie odpowiadają właściwościom
    cechującym towar tego rodzaju. Ponadto towar może być uznany za niezgodny z
    umową, gdy nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju,
    opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub
    jego przedstawiciela (np. właściwości wskazane w oznakowaniu czy zapewnienia
    składane w reklamach).

    W przypadku wystąpienia jednej z powyżej opisanych przesłanek, osoba która
    nabyła wadliwy towar dysponuje szeregiem uprawnień przeciwko sprzedawcy. W
    pierwszej kolejności może ona żądać doprowadzenia zakupionego towaru do
    stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy.
    Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek
    zwrotu poniesionych przez kupującego kosztów. Sprzedawca ma tylko 14 dni na
    ustosunkowanie się do powyższych roszczeń. W przypadku braku odpowiedzi
    sprzedawcy w tym terminie uznaje się, że uznał on roszczenia kupującego za
    uzasadnione.

    I to od kupujacego zalezy jaka forme on wybierze

    http://www.finanseosobiste.pl/artykuly/roszczenia-ko
    nsumenta-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html

    http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078
    -A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sp
    rzed_konsumenc_tekst_je.pdf


    >> 4. Jeszcze inna sprawa ze taka reklamacje powinien zglosic na pismie
    >
    > Bez znaczenia jak.
    >
    >

    Zle sie wyrazilem, moze nie "powinien", ale dobrze zeby tak zrobil (dla jego
    wlasnego dobra)
    Pismo reklamacyjne sporzadza w 2-ch egzemplarzach i na jednym z nich
    sprzedawca potwierdza przyjecie przedmiotu do reklamacji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1