  • 1. Data: 2003-02-25 20:02:54
    Temat: czy policja tak może
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    sytuacja wyglada tak:
    idzie sobie człowiek do domu wzdłuż drogi (wieś ok 21) podjeżdża do niego
    radiowóz i policjant żąda dokumentów
    osoba ta nie ma dokumentów przy sobie ale, że mieszka 200m dalej mówi, że
    moga podjechać to z domu weźmie jak im zależy - mimo to wsadzili go do
    radiowozu i wiozą do komisariatu - bez słowa
    na zapytanie o co chodzi mówią, że się dowie na miejscu
    w pół drogi odzywa się ich radio i mówi, że "tego sprawcę włamania w
    czerwonej czapce właśnie złapano z łupem w sąsiedniej wsi" i tu sie
    wyjaśniło bo kolega też był w czerwonej czapce....
    zatrzymali się na przystanku w lesie i powiedzieli mu, że jest wolny -
    chłopak zasugerował żeby go odwieźli jak go bezpodstawnie zwinęli bo juz
    nawet autobusy nie jeżdżą a do domu ma 4 km...... wąsaty policjant z przodu
    rzucił tylko, że to nie jego sprawa, trzasneli drzwiami i odjechali
    Czy policja w takiej sytuacji ma obowiazek odwieźć taką osobę do miejsca
    skąd go zabrała czy może go tak wysadzić w nocy na ich "widzimisię"?

  • 2. Data: 2003-02-25 21:15:13
    Temat: Re: czy policja tak może
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "plemek" <p...@i...pl> wrote in message

    > Czy policja w takiej sytuacji ma obowiazek odwieźć taką osobę do miejsca
    > skąd go zabrała czy może go tak wysadzić w nocy na ich "widzimisię"?

    Nie ma prawnego obowiazku, ale nakazywala by to przyzwoitosc. Taka jest
    niestety sytuacja i do takich wniosków doszli uczestnicy konferencji z
    okazji Dnia Ofiary: prawo jest niezle a problemy wszelkie leza w jego
    stosowaniu i osobach za to odpowiedzialnych. Ustawe uchwala sie rach-ciach,
    zmiana swiadosci to robota na lata.

    Derpi.

  • 3. Data: 2003-02-25 23:35:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Feb 2003, Marcin Olender wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ Nie ma prawnego obowiazku, ale nakazywala by to przyzwoitosc. [...]

    Wybacz, ale jeśli prawo *pozwala* żeby policjant *mógł* nie
    naprawiać "problemu" - to coś moja logika kłócić się z logiką
    nazywania *takiego* prawa "niezłym"...
    :(

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-02-25 23:49:05
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    jan.zabrze.pl...

    > Wybacz, ale jeśli prawo *pozwala* żeby policjant *mógł* nie
    > naprawiać "problemu" - to coś moja logika kłócić się z logiką
    > nazywania *takiego* prawa "niezłym"...
    > :(
    Gotfrydzie rozczarwoujesz mnie. Myślałem, że wiesz lepiej. Czego niby
    oczekujesz - przepisu w ustawie o policji "należy niesłusznie zatrzxymanych
    odwozić do domu"? Te dupki powinny tak robić same. Ale podobno im na beznyne
    nie starcza...

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-26 01:16:54
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b3gv40$8j0$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin Olender wrote:
> [...]
    > odwozić do domu"? Te dupki powinny tak robić same. Ale podobno im na beznyne

    No ja bym np. oczekiwał, że po pierwsze, jako policjantów będzie się
    zatrudniało odpowiednie osoby, a po drugie że przełożony tych dupków
    powinien miec w świetle obowiązującego prawa możliwość skutecznego ich
    ukarania.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-02-26 09:46:03
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Marcin Debowski" <a...@n...net> wrote in message

> [...]
    > zatrudniało odpowiednie osoby, a po drugie że przełożony tych dupków
    > powinien miec w świetle obowiązującego prawa możliwość skutecznego ich

    No i myślę, że ma, tyle, że leży to w sferze dyskrecjonalnej, podobnie, jak
    odiwezienie/przeproszenie tego gościa. Powinni tak postępować, ale tego nie
    robią i chyba nie ma na to prawnego bata. Można pisać do wyższych instancji
    ( komendanta rejonowego, KGP, prymasa, nie wiem... :-)) narzekając i jeśłi
    sie trafi na kogoś przyzwoitego to upomni albo nagrody pozbawi albo co...

    Depi.

  • 7. Data: 2003-02-26 10:39:27
    Od: "blazek" <b...@p...onet.pl>

    nie wiem, ale w ten sposób to można nawet Rywina pomylić z Kwiatkowskim, bo
    to ten "w okularach":)

    jakby Rywin chciał oczywiście wsiąść do auta CBŚ.

    blazek

  • 8. Data: 2003-02-26 12:26:03
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > No ja bym np. oczekiwał, że po pierwsze, jako policjantów będzie się
    > zatrudniało odpowiednie osoby,

    Odpowiednie osoby za takie psie pieniądze pracować nie będą.Na początek
    1000 zł na miesięc.

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2003-02-26 12:27:11
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "blazek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jakby Rywin chciał oczywiście wsiąść do auta CBŚ.

    Nie bój żaby. Wrzuciliby;)

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2003-02-27 03:00:37
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b3iboj$ogm$1@topaz.icpnet.pl>, Leszek wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    > Odpowiednie osoby za takie psie pieniądze pracować nie będą.Na początek
    > 1000 zł na miesięc.

    Tyż w sumie prawda. A jak wygląda w tej chwili rynek pracy dla szeregowych
    policjantów? Więcej miejsc niż chętnych, a jeśli na odwrót to z grubsza w
    jakiej proporcji?

    --
    Marcin