eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy podmiot mający zdolność prawną może nabyć nieruchomość? › Re: czy podmiot mający zdolność prawną może nabyć nieruchomość?
    From: "Wirtualna" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy podmiot mający zdolność prawną może nabyć nieruchomość?
    Date: Sun, 11 Dec 2005 13:24:54 +0100

    "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote in message
    news:dnh4nf$5l5$1@news.onet.pl...
    > Wirtualna wyskrobał(a):

    > Wspólnota może nabyć majątek. Zobacz postanowienie SN z 10.12.2004 r., III
    > CK 55/04.

    Dla mnie jest to jasne - problem w tym, że nie dla wszystkich - np.
    wspomniana Pani Notariusz, która nie bardzo czuje czym jest zdolność prawna
    a czym współwłasność. Podobne problemy były ze spółkami osobowymi - nie
    bardzo chciano je onegdaj wpisywać do KW, więc znowelizowano ksh do dając w
    przepisie nadającym zdolność prawną ",w tym nieruchomości".

    Ciągnąc sprawę dalej - niech wspólnota nabędzie odrębny lokal w bloku,
    którego właściciele wspólnotę tworzą. Np. za porozumieniem stron za długi,
    ew. jako inwestycję. Czym jest lokal? Nie jest częścią wspólną - gdyż jest
    własnością wspólnoty. Czy zarząd wspólnoty reprezentuje wspólnotę na
    zebraniu właścicieli, z tytułu własności tego lokalu? --> Problem podobny do
    nabywania akcji własnych przez spółkę akcyjną...

    p.
    W,