  • Data: 2005-06-24 12:18:12
    Temat: Re: czy parking przed marketem to droga publiczna?
    Od: Marcin Majchrzak <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2005-06-24 11:46:39, na pl.soc.prawo
    (<news:d9gl0o$1nu$1@nemesis.news.tpi.pl>), Piotr napisał(a):

    > Zastanawia mnie taki fakt: z tego co mnie uczyli to przepisy dotycza drogi
    > publicznej, a nie prywatnego podworka i tu pytanie
    >
    > czy zlapany na parkingu przed marketem, jadac np. pod prad, lub bez
    > wlaczonych swiatel w zimie podlegam takiej samej karze jak na drodze
    > publicznej?

    Z art. 98 KW: "Kto prowadząc pojazd poza drogą publiczną nie zachowuje
    należytej ostrożności, czym zagraża bezpieczeństwu innych lub nie stosuje
    się do przepisów regulujących korzystanie z dróg wewnętrznych lub innych
    miejsc dostępnych dla ruchu pojazdów podlega karze grzywny albo karze
    nagany".

    Na parkingu hipermarketu takie wyczyny na pewno stanowią zagrożenie
    bezpieczeństwa.

    > bo mnie sie wydaje, ze teoretycznie majac np. prywatne pole i jak tam
    > sobie wyleje asfalt i bede "grzal" 200km/h, to mi policjant z radarem nie
    > moze przyjsc i wlepic mandatu.

    Jeśli nie będziesz zagrażał bezpieczeństwu innych i nie wydasz regulaminu
    poruszania się po drodze to nie.

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak